برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آموزش کسب درآمد از گیمینگ

آموزش کسب درآمد از گیمینگ
 

کسب درآمد برای گیمر ها ممکن است؟

شاید کسب درآمد برای گیمر ها در ابتدا امری غیر ممکن به نظر برسد یا حداقل توجیح ممکن بودن آن برای برخی افراد دشوار به نظر برسد؛ اما راه هایی وجود دارد که کسب درآمد از طریق گیم را امکان‌پذیر تر می‌کند .
هرچند رسیدن به درآمد های میلیونی ساده نیست و تلاش و پشتکار زیادی را می‌طلبد. اگر گیمر هستید و عاشق بازی های رایانه‌ای یا به قول خودمان “خوره گیم” این مطلب می‌تواند شما را راهنمایی کند.

بررسی راهکار های کسب درآمد از طریق گیم

در ابتدا راهکار هایی که گیمر ها تا به امروز در نقاط مختلف جهان از طریق آن کسب درآمد داشته‌اند را بررسی میکنیم. سپس ترفند های جدید را مطرح کرده تا با ساده ترین ابزار روزمره خود و مکمل قرار دادن پلتفرم های داخل ایران، در راه میسر شدن کسب درآمد از طریق گیم اولین گام ها را برداریم.

تست کردن گیم های تازه ساخت

معمولا کمپانی های بازی سازی پس از طراحی بازی خود از گیمر های خوب و رده بالا دعوت می‌کنند تا بازی را تست کنند تا بازی را عیب یابی کنند.
این همکاری به این شکل است که افراد بازی را در ابعاد مختلف می‌سنجند و در ازای دریافت مبلغی در
کمپانی بازی سازی متعهد می‌شوند که اطلاعات را محرمانه نگه‌دارند و جزئیات بازی را لو ندهند. همچنین بسیاری از گیمر ها به صورت داوطلبانه و دلی به این کار مشغول می‌شوند.
 
تست و عیب‌یابی بازی‌های جدید
 

ارتقا اکانت گیم و فروش آن

بسیاری از گیمر ها در بازی های آنلاین اکانت جدید می‌سازند و با تلاش بسیار و مرور زمان آن اکانت را ارتقا می‌دهند. تا جایی که این اکانت ها خواهان پیدا می‌کند و توسط کاربران دیگر با قیمت های بالایی خریداری می‌شود. جالب است بدانید بیشترین خریداران اکانت های لول‌آپ شده مربوط می‌شود به بازی های World of Warcraft و Clash of Clans .
ارتقای اکانت گیم
 

فروش آیتم های داخل بازی

در بسیاری از بازی های آنلاین این امکان وجود دارد که شما در مسابقات شرکت کرده و آیتم های مختلف برنده شوید. بسیاری از گیمر ها پس از شرکت کردن در مسابقه و جمع‌آوری آیتم ها، این آیتم ها را برای فروش می‌گذارند و پس از فروش به کاربر یا گیمر خریدار این آیتم ها را انتقال می‌دهند. در بازی DOTA 2 این کار بسیار رواج دارد؛ همچنین شما می‌توانید آیتم ها را در زمانی که تخفیف خورده‌اند خریداری کنید و بعد تر به فروش بگذارید.
فروش آیتم‌های گیم
 
 

شرکت در مسابقات بزرگ گیمینگ

این یک منبع ثابت درآمد نیست اما اگر استعداد فوق‌العاده ای داشته باشید و حرفه ای شوید می‌توانید پول خوبی کسب کنید! برنده شدن در مسابقات بازی هایی مثل Call of Duty ،League of Legends ،Fortnite و… می‌تواند درآمد قابل توجهی برای شما به همراهداشته باشد.
تیموتی میلر معروف به “Bizzle” یکی از برترین شرکت کننده‌های ورزش‌های الکترونیکی جهان، سالانه حدود ۳۲۲ هزار دلار با شرکت در مسابقات Fortniteدرآمد کسب می‌کند.
مسابقات بزرگ گیمینگ
 

استریم کردن بازی

به‌طور کلی “استریم” یک تکنولوژی است برای انتقال داده که این داده می‌تواند شامل ویدئو، صدا و غیره باشد. استریمر های دنیای گیمینگ در حین بازی کردن صدا و تصویر بازی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند؛ استریم کردن درب جدیدی در دنیای گیمینگ ایجاد کرد. بسیاری از گیمر ها برای سرگرمی بازی‌شان را استریم می‌کنند. عده‌ای دیگر آن را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب می‌کنند.
استریم کردن بازی
 
در ابتدا ممکن است بیننده ای نداشته باشید و موجب دلسرد شدن‌تان شود اما صبور باشید و کارتان را ارتقا دهید تا به مرور مخاطب جذب کنید. در طول استریم باید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید؛ حتما قبل از بازی اطلاعات عمومی خود را راجع به بازی و داستانش بالا ببرید تا همواره در طول بازی حرفی برای گفتن داشته باشید. برای جذب مخاطب بیشتر از روش‌های دانش بازاریابی استفاده کنید؛ پرسونال برندینگ کمک شایانی به شما می‌کند.

نیاز‌های اولیه برای گیم استریمر شدن چیست؟

۱) ایجاد یک کانال مناسب برای استریم کردن
۲) استفاده از اینترنت پر سرعت
۳) استفاده از کامپیوتر پرقدرت یا لپ‌تاپ گیمینگ
۴) استفاده از ابزار مناسب از جمله: دسته بازی، وب‌کم، میکروفن یا هدست گیمینگ
۵) ضبط بازی
۶) تعامل با مخاطب

در چه پلتفرم هایی می‌شود بازی را استریم کنیم؟

پلتفرم هایی همچون Mixer و Twitch برای استریم کردن بازی طراحی شده اند. در Twitch می‌توانید علاوه بر استریم کردن سقفی برای دونیشن تعیین کنید و دونیت دریافت کنید. علاوه بر توییچ و میکسر یک فضای مناسب برای استریم کردن یوتیوب است. ضمنا در بین سایت های ایرانی آپارات نیز بستری برای گیمر ها برای استریم کردن ایجاد کرده است.
استریم بازی در یوتیوب
در ابتدا قبل از استریم کردن لازم است اکانت یوتیوب خود را وریفای کنید. برای وریفای کردن اکانت وارد یوتیوب شوید، روی آواتار کلیک کنید؛ از منوی باز شده وارد YouTube Studio شوید سپس وارد بخش Create شوید و گزینه Go Live را فعال کنید. روند راهنما را دنبال کنید و اکانت خود را وریفای کنید.
استریم کی یوتیوب
 
در مرحله دوم لازم است ابتدا یوتیوب خود را به نرم افزار OBSمتصل کنید. برای این کار باید کد استریم را از داشبورد یوتوب کپی کنید. برای این کار روی آواتار خود کلیک کرده و گزینه Creator Studio را انتخاب کنید. در بخش Encoder Setup به کلید استریم یا (Stream Key)دسترسی پیدا می‌کنید.
با دسترسی به این کد می‌توانید یوتیوب خود را به نرم‌افزار OBS یا نرم‌افزار های دیگر متصل کرده و استریم کردن را شروع کنید.
در مرحله سوم باید کد استریمی که قبل تر کپی کرده بودید را وارد نرم‌افزار OBS کنید. برای این کار باید از طریق گزینه‌ی File در نوار بالایی نرم‌افزار وارد بخش تنظیمات یا Settings نرم افزار شوید. از بخش تنظیمات وارد گزینه Stream شده و نرم‌افزار را به اکانت یوتیوب خود متصل نمایید.
استریم کی
 
 
در مرحله چهارم ، قبل از شروع استریم باید حتما تجهیزات خود را به OBS Studio متصل کنید. برای اتصال تجهیزاتی همچون وبکم، ورودی های صدا و غیره باید وارد بخش Settingsشوید؛ در نوار سمت چپ دسترسی برای اتصال بخش های مختلف فراهم است.
در پایان تنها کافیست در اولین کادر سمت راست نرم‌افزار OBSگزینه‌ی Start Streaming را کلیک کنید و استریم کردن را آغاز کنید.
استریم بازی در آپارات
در بین سایت های ایرانی آپارات نیز این امکان را برای کاربران خود فعال نموده‌است که علاوه بر بسیاری از گیمر‌ها که بازی خود را به صورت زنده استریم می‌کنند.
گیمر‌هایی هم هستند که در قالب ویدئو استریم کردن را آموزش داده اند یا فیلم ضبط شده استریم های‌شان را روی آپارات قرار داده‌اند.
برای استریم در آپارات نیز مثل یوتیوب، یک کد استریم یا Stream key برای شما وجود دارد تا با قرار دادن آن در نرم‌افزار OBS یا نرم‌افزار های دیگر، اتصال را برقرار نموده و شروع به استریم کردن کنید.
برای یافتن استریم کی اکانت آپارات، می‌توانید به
مقاله‌ی نحوه کار با داشبورد پخش زنده آپارات مراجعه کنید.

بهترین راه دریافت دونیت از طریق استریم بازی در ایران

خب همان طور که گفتیم یکی از بهترین قابلیت هایی که پلتفرم Twitchبرای استریمر ها قرار داده است امکان دونیت کردن استریمر ها است.
یعنی مخاطبان می‌توانند از شما حمایت مالی کنند. اما ممکن است استفاده از سرویس های خارجی برای گیمر های داخل ایران متاسفانه کمی دشوار باشد؛ بنابراین استفاده از برخی ترفند ها و مکمل قرار دادن سایت‌های شاید بهترین راه دریافت دونیت برای گیم استریمر ها باشد.
کاربران ایرانی همیشه ثابت کرده‌اند با خلاقیت می‌توانند محدودیت های داخل ایران را دور بزنند و شکوفا شوند.
دونیشن برای گیمر‌ها
اگر استریم کردن در توییچ و یوتیوب برایتان دشوار است؛ برای شروع می‌توانید با تولید محتوا در سوشال مدیا، خصوصا اینستاگرام مخاطبان خود را جذب کنید.
سپس گام به گام در این حوزه فعالیت کنید. همچنین برای دریافت دونیشن از پلتفرم حامی‌باش استفاده کنید.
جمع‌بندی
از آن جایی که به حامی‌باش اشاره کردیم برای توصیف و توضیح این پلتفرم باید بگویم که حامی باش یک درگاه اینترنتی است که حامی‌ها از خلاقیت ارزش‌آفرین‌ها حمایت مالی می‌کنند. پس اگر یک گیمر خلاق هستید و کسب درآمد از طریق گیمینگ برای‌تان دغدغه است حامی‌باش می‌تواند بستری مناسب برای درآمد‌زایی شما باشد.
امیدوارم این یادداشت برای شما مفید واقع شود و اگر یک گیمر پرانگیزه هستید خواندن این مطالب دید خوبی به شما برای شروع کارتان داده باشد.
ضمنا واقعا از شنیدن انتقادات، پیشنهادات و تجربیات شما در بخش کامنت‌ها خوشحال می‌شوم. ممنونم که وقت گذاشتید و این مطلب را مطالعه کردید.