برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

ویدیوها چه قدر بر روی جذب حمایت بیشتر تاثیر دارند؟

ویدیو‌ها، بهترین راه برای برقرارکردن ارتباطی عاطفی با مخاطبانی است که می‌توانند تبدیل به حامیان شما شوند. با استفاده از ویدیوها منظور و داستان شما راحت‌تر منتقل می‌شود و در ادامه با بررسی آمارهای مختلف خواهید دید که حتی می‌تواند باعث جذب بسیار بیشتر حمایت مالی برای شما شود.

اگر یک عکس هزاران کلمه سخن می‌گوید، ویدیوها قلب مخاطبانتان را لمس می‌کنند و داستان شما را به گونه‌ای بیان می‌کنند که عکس‌ها از عهده آن بر نمی‌آیند. همچنین ویدیوها در صورتی که کمی خلاقیت و برنامه ریزی پشتشان باشد، می‌توانند به خوبی وایرال شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تاثیر محتوای ویدویی در جذب حمایت مالی بپردازیم.

تاثیر ویدیوها در جذب حمایت مالی چه قدر است؟

ساختن ویدیو بسیار پرزحمت است. با این وجود چرا به سختی‌ می‌ارزد که زمان و هزینه زیادی را صرف تولید محتوای ویدویی کنیم؟

  • شاید دانستن همین یک آمار کافی باشد: طبق گزارش فست کمپانی،  57% از کسانی که یک ویدیو درخواست حمایت را تماشا می‌کنند، تصمیم به دونیت کردن می‌گیرند .
  • علاوه بر آن فاندرا گزارش می‌دهد که ویدیوها 105% بیشتر حمایت مالی جذب می‌کنند!

4 باور غلط درباره ویدیوها

باورهایی درباره ویدیو

شاید هنوز تردید دارید که ویدیو راه مناسبی برای شما باشد. در ادمه درباره باورهای غلطی که راحع به این موضوع وجود دارد، بیشتر صحبت می‌کنیم.

1- ویدیوهای من دیده نمی‌شوند

در همان لحظه‌ای که شما دارید فکر می‌کنید که شاید زحماتتان برای ساختن یک ویدیو هدر برود و به اندازه کافی محتوای شما دیده نشود، مخاطبان شما محتواهای ویدویی را بر تمام انواع دیگر محتوا در اینترنت ترجیح می‌دهند.

برای مثال، آماری که برای وب‌سایت‌ها وجود دارد نشان می‌دهد  کاربران 88% زمان بیشتری را روی صفحاتی که ویدیو وجود دارد سپری می‌کنند و درگیری مخاطب با این نوع محتوا به مراتب بیشتر است.

همچنین نتایج تحقیقات نشان می‌دهد تا پایان سال 2020، 80% از ترافیک اینترنت را محتوای ویدیویی تشکیل می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در این بخش برای افزایش درگیری مخاطب با محتوا، منطقی باشد.

2- ساختن ویدیو واقعا زمان بر است

زمان بر بودن ویدیوها

 

شاید با خودتان فکر کنید که آماده کردن یک متن، تمرین کردن و احتمالا چندین بار برداشت، خسته‌کننده و زمان‌بر باشد. واقعیت این است که اولا لازم نیست شما یک ویدیو کامل و حرفه‌ای در حد چیزهایی که در تلویزیون می‌بینیم بسازید. علاوه بر آن لازم است انرژی صرف شده روی یک کار را با نتیجش‌اش مقایسه کنید.

وقتی ویدیو شما هزاران بار دیده شود، دیگر فکر زمان‌بر بودن آن را نخواهید کرد!

3- ویدیو فقط یکبار استفاده می‌شود

خیلی‌ها تصور می‌کنند که زحمت ساختن یک ویدیو به خاطر این نمی‌ارزد که تنها یکبار قرار است از آن استفاده کنند. اگر یک ویدیو خوب بسارید می‌توانید از آن در جاهای مختلف مانند وب‌سایتتان، در ایمیل‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی بارها استفاده کنید.

ویدیوها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و طبق آماری ارائه شده توسط ریسپانسیو،  1200% بیشتر از ترکیب عکس و متن به اشتراک گذاشته می‌شوند.  علاوه بر آن با اشتراک گذاشتن ویدیو در بسترهای محتلف مانند یوتیوب ممکن است افراد جدیدی شما را ببینند و در نهایت به حامی شما تبدیل شوند.

4- ساختن ویدیو هزینه زیادی دارد

شاید با خودتان فکر می‌کنید ساختن یک ویدیو باکفیت نیاز به تجهیزات گران قیمت و غیرقابل دسترسی دارد. اما دیگر اینگونه نیست. امروزه همه موبایل دارند و این یعنی همه می‌توانند ویدیو تولید کنند. هرچند خیلی‌ها از تجهیزات بسیار گران قیمت و گرافیست‌های حرفه‌ای برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، این روز‌ها در صورت تولید محتوای باکیفیت، داشتن تجهیزات خیلی در اولویت نیست.

کافی است شما داستان خود را خوب بیان کنید. همین کافی خواهد بود.

چگونه داستان خود را بیان کنیم؟

داستان و ویدیو

 

رعایت نکات زیر در ساخت ویدیو جهت جذب حمایت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد:

1- وقتی داستان خود را تعریف می‌کنید

داستان خود را شفاف بیان کنید. از خودتان و اهدافتان بگویید و با مخاطبانتان راحت باشید. حامیان شما ارتباط بسیار عمیق‌تری با شما برقرار می‌کنند. کافی است که مطمئن باشند به یک داستان صادقانه گوش می‌کنند.

معمولا حرف زدن جلوی دوربین، برای خیلی از ما راحت نیست. سعی کنید متنی را از پیش آماده و تمرین کنید تا بیشتر به خود واقعیتان نزدیک شوید.

2- وقتی داستان بقیه را تعریف می‌کنید

اگر برای دیگران یا هدف خاصی حمایت جدب می‌کنید، باید داستان آن‌ها را به خوبی منعکس کنید. به طور شفاف به مخاطبانتان توضیح دهید که حمایت مالی آن‌ها صرف چه کارهایی می‌شود.

برای این نوع جذب حمایت‌ها، شرایط ایده‌آل حضور افراد داوطلب در ویدیو و توضیحات جامع درباره اهداف است.

3- مخاطبانتان را به چالش بکشید

یکی از راه‌های جذب حمایت، دعوت مخاطبانتان به انجام یک چالش است. همه ما احتمالا چالش سطل آب یخ را به خاطر می‌آوریم. احتمالا پیام درخواست حمایت شما اگر با سرگرمی و چالش آمیخته باشد، شانس بیشتری برای وایرال شدن خواهد داشت.

 

حتما داشتن خلاقیت و راه انداختن چالش‌هایی از این دست می‌تواند جهش بزرگی برای شما باشد. امتحانش کنید!

چگونه مخاطبان خود را افزایش دهیم؟ برای خواندن این مقاله جذب مخاطب کلیک کنید

 

نکاتی برای ضبط ویدیو باکیفیت

ضبط ویدیو

 

رعایت این نکات برای ساختن یک ویدیو مناسب، بسیار مهم است:

  • بهتر است دوربین خود را ثابت نگه دارید. تصاویری که همراه با لرزش است ممکن است خیلی جالب به نظر نرسد
  • اگر ویدیو را با موبایل ضبط می‌کنید، بهتر است  تصویربرداری را به صورت افقی انجام دهید. چراکه برای اشتراک‌گذاری آن بر روی بسترهایی مانند آپارات و یوتیوب دردسر کمتری خواهی داشت.
  • نور حوب را فراموش نکنید. نور خوب باید پشت تصویربردار باشد و از جاهایی که مستقیما نور بر روی صورت شما می‌تابد، خودداری کنید.
  • بهتر است برای داشتن کیفیت صدا مناسب از یک میکروفون استفاده کنید
  • در صورت امکان، از طرح‌های گرافیکی در ویدیو استفاده کنید.

 

همین حالا شروع کنید

شروع کن

 

ویدیو یکی از راه‌های جذب حمایت است که تا الان کمتر به آن پرداخته شده است. در این مقاله بارها به آمار‌های مختلفی اشاره شد که نشان می‌دهد ویدیو‌ها می‌توانند در نهایت تفاوت چشمگیری را در میزان جذب حمایت مالی برای شما رقم بزنند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانیم با معرفی فرهنگ آن گام بزرگی در جهت بیشتر شدن دسترسی همه به محتوا و محصول خلاقانه برداریم دونیت است. بنابراین با ساختن ویدیو حمایت بیشتری جذب کنید تا راه خود را با انگیزه و قدرت بیشتری ادامه دهید.