برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

آموزش ساخت لینک دونیت در حامی‌باش

ارزش‌آفرینان و افرادی که تولید محتوا انجام می‌دهند، زمان و هزینه زیادی را صرف این کار می‌کنند. حال اگر در دراز مدت این فعالیت‌ها بازدهی کافی نداشته باشند و از لحاظ مالی نیازشان برطرف نشود، ممکن است انگیزه‌ آن‌ها در انجام این کار روز به روز کم‌تر شود.

ارزش‌آفرینان برای رفع این مشکل راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند، بعضی از آن‌ها با اسپانسرها قرارداد بسته و برخی از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند اما بهترین و مناسب‌ترین روش استفاده از حمایت مخاطبان یا همان دونیت است.

خبر خوب اینجاست که اگر فرهنگ حمایت مالی در جامعه گسترش پیدا کند، در واقع دسترسی همه ما به محتوا و محصولات خلاقانه بیشتر شده و انگیزه ارزش‌آفرینان برای ادامه فعالیت‌شان روز به روز بیشتر می‌شود.

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که برای جذب حمایت مالی و دونیت چه کاری باید انجام داد؟ چه پلتفرم‌هایی برای دونیت وجود دارند؟ چطور می‌توان لینک دونیت ساخت؟

در ادامه همراه ما باشید تا ساخت لینک دونیت مستمر را از صفر تا صد یاد بگیریم.

ساخت لینک دونیت رایگان

حامی‌باش چیست؟

پلتفرم‌های مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارند که سرویس‌هایی در زمینه دونیت و حمایت مالی به ارزش‌آفرینان و مخاطبان ارائه می‌دهند، هر کدام از این پلتفرم‌ها ممکن است وابسته به کمپین‌ها، زمان، مبلغ و … باشند.

حامی باش به عنوان یک نمونه ایرانی، روشی برای جذب حمایت‌ مالی مستمر است و بستری را فراهم کرده تا شما به عنوان ارزش‌‌آفرینی که محصول یا محتوای خلاقانه تولید می‌کنید از حمایت مخاطبان‌تان برخوردار شوید.

برای مثال اگر جامعه مخاطبی دارید که شما را به صورت مستمر دنبال می‌کنند، دونیشن می‌تواند یکی از راه‌های تامین هزینه‌های فعالیت‌تان باشد.

مزیت حامی‌باش نسبت به پلتفرم‌های دیگر این است که در این روش نیازی به کمپین‌ها نبوده و محدودیتی برای زمان و مبلغ دونیت وجود ندارد و تنها با ساختن یک صفحه می‌توانید شروع به دریافت حمایت مالی کنید.

حامی باش این امکان را برای ارزش‌آفرین ها فراهم کرده تا با تعیین هرچیزی که انگیزه مخاطبان را برای حمایت بیشتر می‌کند، دونیت بیشتری را دریافت کنند، این پاداش می‌توان ماگ، تی‌شرت هواداری، کارت پستال یا هرچیز دیگری باشد.

یکی دیگر از امکانات حامی‌باش ارسال پیام تشکر برای حامیان شماست. پیام تشکر، متنی است که در صورت حمایت از صفحه شما بلافاصله برای حامیان شما نمایش داده شده و به ایمیل آنها ارسال خواهد شد.

در ادامه همراه ما باشید تا با کمک هم به تصوراتی که درباره این نوع شیوه درآمد زایی وجود دارد رنگ تازه‌ای ببخشیم و به روح آزادی‌بخش این نوع حمایت بپردازیم.

صفر تا صد ساخت لینک دونیت رایگان را یاد بگیریم

ابتدا وارد سایت حامی‌باش شده و گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید. صفحه جدیدی رو به روی شما باز می‌شود، برای ثبت‌نام دو راه وجود دارد:

ثبت‌نام از طریق Gmail

آموزش ساخت لینک دونیت

برای ثبت‌نام از طریق Gmail باید از یک آدرس معتبر استفاده کنید. گزینه اول را انتخاب کرده تا صفحه‌ جدیدی نمایان ‌شود، Gmail خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحه ثبت‌نام باز شود.

ساخت لینک دونیت رایگان

در این مرحله باید نام صفحه خود را انتخاب کنید، نام کاربری مورد نظرتان حداکثر باید 60 کاراکتر باشد. در قدم بعدی توضیحی کوتاه از محتوایی که تولید می‌کنید یا شعاری که برای صفحه خود دارید را با حداکثر 150 کاراکتر بنویسید.

در ادامه آدرس صفحه خود را نوشته و از لیست دسته بندی، زمینه فعالیت‌تان را انتخاب کنید. پس از پایان قسمت اول ثبت‌نام، روی گزینه گام بعدی کلیک کنید تا وارد بخش دوم ثبت‌نام شوید.

قسمت دوم مربوط اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی است، شما می‌توانید به ترتیب آیدی اینستاگرام، تلگرام، توییتر، آپارات، یوتیوب و آدرس سایت خود را برای لینک شدن با صفحه حامی‌باش‌تان وارد کنید. سپس گام بعدی را انتخاب کرده و وارد بخش سوم شوید.

دونیت چیست؟

در مرحله سوم عکس مورد نظرتان را بارگذاری کرده و در  قسمت ” من کی هستم و چه فعالیتی می‌کنم؟ ” خودتان را معرفی کنید و بنویسید چه فعالیتی انجام می دهید و چه مدت از فعالیت شما می گذرد. اینکه بتوانید خود را در چند خط معرفی کنید کسانی که صفحه شما را مشاهده کنند به راحتی شما را خواهند شناخت و از فعالیت شما مطمئن خواهند شد.

چالش بعدی ” چرا من در حامی باش هستم؟ ” را با توضیح چگونگی تصمیم خود برای استفاده از بستر حامی‌باش بنویسید، به این نکته دقت کنید که شفافیت بسیار مهم است و می تواند کلید موفقیت در جذب حمایت ها باشد.

بعد از کامل کردن تمام قسمت‌های این بخش گزینه انتشار را انتخاب کرده و صفحه حامی‌باش خود را در شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر کنید.

ثبت‌نام از طریق سایت حامی‌باش

چگونه لینک دونیت بسازیم؟

در این روش وارد صفحه ثبت‌نام حامی‌باش شده و موارد خواسته شده را به ترتیب پر کنید. ابتدا نام کاربری، ایمیل و کلمه عبور خود را وارد کرده سپس قوانین سایت را مطالعه کنید. در صورت قبول شرایط آن، روی مربع کوچک کنار آن کلیک کرده و گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید.

تبریک می‌گویم صفحه شما در حامی‌باش با موفقیت ساخته و لینک فعال‌سازی آن برای ارسال شده است.

 

چگونه در توییچ، آپارات و دیگر بسترها لینک دونیت بگذاریم؟

برای انجام این کار ابتدا باید در حامی‌باش یا پلتفرم‌های دیگری که سرویس دونیت ارائه می‌دهند، صفحه‌ بسازید. سپس برای جذب مخاطب و حمایت بیشتر توسط آن‌ها، لینک دونیت خود را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های استریم مثل توییچ، آپارات و … به اشتراک بگذارید و از مخاطبان خود بخواهید شما را حمایت کنند.