برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بهترین‌ راه‌های کسب درآمد از موسیقی را بشناسیم

موسیقی جوانه سبزیست که از درون قلب ما سر درآورده، گاهی با رقص و گاهی با آواز تغذیه‌اش کردیم. این نهال کوچک آرام آرام رشد می‌کند، شاخ و برگ می‌دهد و شکوفه‌های صورتی زیبایش را سرتاسر وجودمان پخش می‌کند.

موسیقی آوای زیباییست که به وجود ما آرامش هدیه می‌دهد، به افکارمان لطافت می‌بخشد. به بیان دیگر موسیقی، آوای زندگی بخش روح ماست.

شاید برای شما موسیقی یکی از اولویت‌های زندگی‌تان باشد، شاید هم حال خوبی باشد که برای چند لحظه شما را از هیاهوی این روزهای‌تان دور می‌کند.

افراد زیادی هستند که دوست دارند تمام زندگی خود را صرف دنیای موسیقی کنند و آرزوهای زیادی در این زمینه دارند که برآورده شدن‌شان بزرگ‌ترین قدم زندگی آن‌ها محسوب می‌شود.

اما نکته اینجاست که این افراد دقیقا نمی‌دانند راه‌شان را از کجا شروع کنند؟ کسب درآمد از موسیقی چگونه است؟ روش‌های کسب درآمد از موسیقی چیست و آیا می‌توانند از موسیقی درآمد داشته باشند؟

در این مقاله قصد داریم راه‌های کسب درآمد از موسیقی را قدم به قدم بررسی کنیم تا از نهال سبزی که در وجودمان ریشه کرده نهایت لذت را ببریم، با ما همراه باشید.

راه‌های کسب درآمد از موسیقی

9 ایده شگفت‌انگیز برای کسب درآمد از موسیقی

موسیقی احساس لطیفی است که از دل سازهای مختلف، تجهیزات استودیویی و نرم‌افزارهای آهنگسازی بیرون می‌آید. شما هم می‌توانید در کنار حس خوبی که از موسیقی می‌گیرید، وقت و هزینه‌ای که برای آن صرف می‌کنید به چشم یک منبع درآمد به آن نگاه کنید. در این قسمت به بررسی چند روش برای کسب درآمد از موسیقی می‌پردازیم:

موسیقی درس بدهید

تدریس موسیقی یکی از راه‌هایی است که می‌توانید هم به عنوان علاقه و هم در جهت کسب درآمد، به آن نگاه کنید. برای انجام این کار باید در هر زمینه‌ای که قصد تدریس آن را دارید، مهارت کافی کسب کنید یا به قول معروف زیر و بم آن را یاد بگیرید.

شاید یکی از بزرگ‌ترین چالش تدریس موسیقی، پیدا کردن هنرآموز باشد. توصیه ما به شما این است که صبوری را چاشنی کارتان کرده و هزینه کلاس‌ها‌یتان را تا حد ممکن پایین بیاورید تا در میدان رقابت برنده شوید.

تبلیغات را جدی بگیرید! با تبلیغات در مدارس، دانشگاه‌ها، کتاب‌خانه‌ها، مراکز عمومی، فضای مجازی و … نام خود را سر زبان‌ها بیندازید و از این طریق میزان درآمد خود را افزایش دهید.

سایت موسیقی خود را بسازید

سایت موسیقی

طبق گفته سایت trendsbuiltwith حدود  5 هزار و 500 وب‌سایت  در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند که بیشترین این آمار با  1300 سایت موسیقی مربوط به آمریکاست.

امروزه فضای مجازی بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است، شما می‌توانید وب‌سایت موسیقی خود را طراحی کرده و تجربیات خود را با مردم به اشتراک بگذارید. این نکته را فراموش نکنید که با تولید محتوای با کیفیت و جذب مخاطب می‌توانید در کنار موسیقی از تبلیغات هم کسب درآمد کنید.

کلیک کنید و در رابطه با راه‌های کسب درآمد از اینترنت بیشتر بخوانید.

کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید

یوتیوب از پر بازدید‌ترین وب‌سایت ‌های اینترنتی و دومین موتور جستجوی جهان است که حدود 2 میلیارد کاربر داشته و هر دقیقه 500 ساعت فیلم در این سایت بارگذاری می‌شود.

شاید برای شما هم جالب باشد که خواننده کره‌ای معروف Psy از آهنگ Gangnam style در یوتیوب حدود 2 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

برای انجام این کار باید تعداد دنبال کننده‌های شما به 1000 و تعداد بازدید محتوای مورد نظرتان به 4000 ساعت تماشا برسد، سپس شما می‌توانید ویدیوهای خود را در زمینه موسیقی در کانال یوتیوب‌تان به اشتراک گذاشته و از این طریق کسب درآمد کنید.

کانال یوتیوب موسیقی

بایدها و نبایدهای کسب درآمد از یوتیوب چیست؟ کلیک کنید و در رابطه با این موضوع مطالعه کنید.

از دونیت کسب درآمد کنید

دونیت چیست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دونیت چیست؟ برای جواب دادن این سوال باید بگویم احتمالا برای همه ما بارها پیش‌آمده که با دیدن آثار یک هنرمند به وجد بیاییم و تمایل داشته باشیم به هر نحوی که ممکن است حمایتش کنیم تا کارش را با انگیزه بیشتری دنبال کند.

شما می‌توانید با تولید محتوا در زمینه موسیقی از مخاطبان خود بخواهید شما را حمایت مالی کنند. ممکن است بپرسید این کار چطور امکان دارد؟

مخاطب‌تان برای این کار باید به صفحه شما در سایت‌‌هایی که سرویس دونیت کردن را ارائه می‌کنند رفته و این کار را انچام دهند. برای مثال وقتی ارزش‌آفرینی در سایت حامی‌باش فعال باشد، کافی است از طریق لینکی که در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته به صفحه او رفته و با انتخاب مبلغ مورد نظر این کار را به سادگی انجام دهند.

یک گروه موسیقی تشکیل دهید

اگر دوستانی دارید که سلیقه موسیقی آن‌ها نزدیک به شماست، از آن‌ها بخواهید تا یک گروه تشکیل دهید. سعی کنید ایده‌‌های جدید را امتحان کنید، از کجا معلوم شاید یکی از این ایده‌ها باعث معروفیت شما شود.

جالب است بدانید بهترین گروه‌های موسیقی بر اساس فروش آلبوم‌های‌شان به ترتیب زیر هستند:

The Beatles با 183 میلیون دلار

Garth Brooks با 156 میلیون دلار

Elvis Presley با 146 میلیون دلار

در مسابقات خوانندگی یا نوازندگی شرکت کنید

یکی دیگر از روش‌های مشهور شدن و کسب درآمد از موسیقی، شرکت در مسابقات است. این روزها مسابقاتی در این زمینه برگزار می‌شود تا به قول معروف افرادی که دستی در موسیقی دارند، استعداد خود را به چالش بکشند.

شاید غیر ممکن به نظر برسد اما خوانندگانی مثل Kelly clarkson، Jennifer Hudson، Adam Lambert و گروه One Direction فعالیت هنری خود را از این مسابقات شروع کرده و به معروفیت رسیده‌اند.

یکی از این مسابقات استعدادیابی در تلویزیون، برنامه عصر جدید است که افراد زیادی برای خوانندگی و نوازندگی در آن شرکت کرده‌اند.

آهنگ بسازید

آهنگ بسازید

آهنگ سازی یکی از پردرآمدترین راه‌های کسب درآمد از موسیقی است. برای اینکه آهنگ ساز معروفی شوید باید زمان زیادی را به تمرین کردن اختصاص دهید، سازهای مختلفی را یاد بگیرید و در این زمینه مهارت بالایی کسب کنید.

نکته اینجاست که اگر در این کار حرفه‌ای شوید و اسم خود را سر زبان‌ها بیندازید، می‌توانید با خوانندگان معروف همکاری کرده و درآمد بالایی داشته باشید.

حتی می‌توانید یک استودیوی خانگی کوچک در یک اتاق آکوستیک بسازید و آهنگ سازی کنید. فروش آهنگ‌های ساخته شده‌تان می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد از طریق موسیقی باشد.

برای سایر هنرمندان ترانه بنویسید

هنرمندان بسیاری هستند که صدای خوبی دارند و می‌توانند خواننده‌های خوب و موفقی باشند اما توانایی نوشتن ترانه خود را ندارند، به همین دلیل آنها را می‌خرند و یا افرادی را استخدام می‌کنند تا برای آنها ترانه ‌سرایی کند. اگر شما در این زمینه موفق هستید، می‌توانید با چنین افرادی همکاری کرده و از این راه به درآمد خوبی برسید.

موسیقی خود را در اسپاتیفای قرار دهید

کسب درآمد از اسپاتیفای

اگر شما هم مانند هنرمندان دیگر به دنبال شناخته شدن هستید، به انتشار کارهای‌تان در سرویس های استریم موسیقی نیاز خواهید داشت. اما چه جایی بهتر از پرطرفدار ترین سرویس استریم موسیقی، یعنی اسپاتیفای؟

در اسپاتیفای هرچه تعداد شنونده و دانلود بیشتر باشد، مبلغ درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. به طور کل اسپاتیفای مبلغی حدود 0.006 دلار تا 0.0084 دلار را به ازای هربار پخش موسیقی به هنرمندان پرداخت می‌کند.

این عدد برای خواننده معروف، The Weeknd که درحال حاضر دارای چیزی حدود  60 میلیون  شنونده در ماه است، حدودا  420  هزار دلار در ماه است.

 

درآمد مدرس موسیقی چقدر است؟

درآمد یک مدرس موسیقی بسته به زمینه تدریس خوانندگی یا نوازندگی، تعداد هنرجویان و مدت زمان کلاس‌ها متفاوت است. از آنجایی که کلاس های آموزش موسیقی در بسیاری از آموزشگاه‌ها به صورت گروهی برگزار می‌شود، مدرس موسیقی در یک ساعت مشخص به چندین نفر تدریس می‌کند. همین موضوع باعث ایجاد درآمد بیشتر در زمان کمتر خواهد شد.

برای مثال اگر استاد در کلاس خصوصی از هر 1 ساعت 100 هزار تومان درآمد داشته باشد، در آموزشگاه موسیقی و در یک کلاس گروهی 8 نفره در یک ساعت 800 هزار تومن درآمد خواهد داشت.

حال اگر فرض را بر این بگیریم که مدرسان موسیقی 3 روز در هفته فعالیت دائم و مستمر در آموزشگاه موسیقی داشته باشند، با کسر درصد آموزشگاه، می‌توانند چیزی حدود  2 تا 15 میلیون  تومان درآمد داشته باشند.

 

سخن پایانی

کسب درآمد از موسیقی راه‌های زیادی دارد که هر فرد باتوجه به علاقه و روحیاتش ممکن است هر کدام از آن‌ها را انتخاب کند. این نکته را فراموش نکنید که جدا از راهی که برای کسب درآمد انتخاب می‌کنید، با تمرین مداوم و به چالش کشیدن استعداد خود می‌توانید روز به روز در زمینه موسیقی بهتر و بهتر شوید.

در این مقاله سعی کردیم به شما مناسب‌ترین روش‌های کسب درآمد از موسیقی را معرفی کنیم، امیدواریم از آن لذت برده باشید.