برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

گفت و گوی اختصاصی حامی‌باش با فروغ کمالی، بلاگر دوست‌داشتنی اینستاگرام

فروغ کمالی یکی از بلاگرهای متفاوت در اینستاگرام است. شخصیتی که شاید دنبال‌کننده‌های کمتری نسبت به دیگر فعالان مشابه خود داشته باشد، اما مخاطبانی پر و پا قرص و حامی دارد. او خودش را در یک جمله اینطوری تعریف می‌کند:

«مثل موجی که می‌ره جلو که بشکونه با اینکه می‌دونه به صخره خوردن درد داره!». فروغ دو سه سالی است که فعالیت خودش را در اینستاگرام آغاز کرده و بیشتر ماه‌ها در حامی‌باش حداقل چند روزی جزو لیست محبوب‌ترین ارزش‌آفرینان سایت است!

به سراغ او رفتیم تا در قالب یک گفت و گوی صمیمانه و با طرح چند سوال، بیشتر با شخصیتش آشنا شویم. با ما همراه باشید.

 

گپ و گفت صمیمی با فروغ کمالی

 

خب فروغ، اولین سوال من اینه که چطوری شد که شدی فروغ کمالی؟! یکم از سفر زندگیت که تا اینجا طی کردی برامون بگو اگه دوست داری؟

در جواب اینکه فروغ کمالی کیه باید بگم من یه آدم معمولیم! اما چندتا ویژگیم شاید جالب بوده برای بقیه که در ادامش منم به خودم گفتم عه چه جالب که برای بقیه اینا جذاب بوده و باعث شده خاص دیده بشم. یکیش اینه که از بچگی شجاع بودم و کله شق! خیلی ذهن جست و جوگری دارم و ته همه چیز رو درمیارم. ول نمی‌کنم! به یه زندگی عادی و نرمال و روتینی که همه دارن، از یه جایی به بعد نتونستم فکر کنم، شاید از 13 یا 14 سالگی.

تو اون سال‌ها با خوندن کتاب‌های آنتونی رابینز(هرچند الان شاید بهشون می‌گیم کتاب‌های زرد! اما زمان خودشون خوب بودن) دیدم یکم عوض شد و بهم این باور رو داد که به هرچی می‌خوام می‌تونم برسم.

اما زمانی اینستاگرامم رو شروع کردم که تصمیم گرفتم بیزینسم در ترکیه رو ادامه ندم. قبلا فکر می‌کردم مستقل بودن، خارج زندگی کردن و پول‌دار بودن انتهای خوشحالیه، با اینکه حتی شاید از قبلشم می‌دونستم که اینطوری نیست و در اطرافیانم دیده بودم، اما در هر صورت نقطه شروع فعالیت من همزمان با شروع سفر کردن و زندگی جدیدم بود.

تصمیم گرفتم سفر نپالم رو مثل بلاگرهای جهانگرد دیگه به اشتراک بگذارم. اون موقع مسیر جدیدی رو تو زندگیم شروع کرده بودم و چون خارج از کشور بودم دوستی نداشتم، بنابراین تمایل داشتم این تجربیات رو با عده‌ای از هم زبان‌هام شریک بشم.

 به نظر خودت چرا با وجود مخاطب‌های کمتر نسبت به بقیه، اینقدر مخاطب‌های حامی و فعالی داری؟ چه چیزی باعث محبوبیتت شده؟

من فکر می‌کنم صداقت داشتن اینقدر فایده برای خودمون داره و آرامش روانی بهمون می‌ده، که اول از همه برای خودمون خوبه تا اینکه بخواد به دیگران احساس امنیت بده! این سطح از صداقت داشتن تو برخورد با هر قضیه‌ای و اینکه سعی می‌کنم هر مسئله‌ای رو از زاویه‌های مختلف بررسی کنم، حتی اگر به ضرر خودم باشه، خیلی جالبه. این باعث شده که مخاطب‌ها با من ارتباط برقرار کنن.

حامی باش و فروغ کمالی

حالا که اینقدر محبوبی! بهمون بگو پیش اومده سوتی بَدی تو صفحت بدی؟ ????

یادممم نیست، اما منم به عنوان یه آدم معمولی ممکنه مثلا گفته باشم دروغ نمی‌گم اما فردا از تو حرفام یه دروغی چیزی دربیاد! ولی سوتی بزرگی تاحالا نبوده. اگر هم بوده، مثلا شاید خودم هم متوجهش نشدم و بعدا اومدم اصلاحش کردم.

فروغ در بخشی دیگه‌ای از گفت و گو اضافه کرد:

خیلی این مسئله رو باور دارم و دوست دارم  همیشه مخاطب‌هام منو خاص نبینن! همیشه می‌گم به من فرصت اشتباه کردن یا حرف بی‌ربط زدن بدید، چون من هم یه آدم معمولیم! شاید از بعضیا یکم شجاع‌تر باشم و از خیلی‌ها نه. مثلا همیشه می‌گم از من تعریف آنچنانی نکنید، خب ممکنه من تا امروز چنین شخصیتی داشته باشم که دیدید و فردا یه تصمیم دیگه بگیرم که حتی خودمم توش بمونم که چرا! این ویژگی آدمیزاده که هر روز باید مراقب خودش باشه.

تو توضیحات صفحت نوشتی «زندگی مینیمال و در طبیعت بدون وابستگی به سیستم شهری» این سبک زندگی اصلا چطوریه به صورت کلی و چطوری ممکنه؟ ????

قبلا خیلی آرزوی زندگی در طبیعت رو توی رویای خودم داشتم. از وقتی همه‌گیری کرونا هم اومد تمایلم بیشتر شد. چون تو شهر فاصله آدما کمه و همه اینا. رفتم درباره تفکیک زباله خیلی تخصصی‌تر شروع کردم به خوندن. یه پیجی هم براش دارم به اسم مخمل. احتمالا وقتی برم آمریکای جنوبی دوباره فعالیتش رو شروع کنم. زندگی به این سبک اینجوریه که آدم‌ها تو یه مزرعه کنار هم زندگی می‌کنن و نیازهای خودشون رو بدون وابستگی به دنیای بیرون تامین می‎‌کنن. آَشغال تولید نمی‌کنن و غذای اورگانیک می‌خورن و بقاشون رو بدون مشکل ادامه می‌دن. بخش مینیمالش هم این بود که من قبلا به شدت به وسایل مختلف وابستگی داشتم. حتی فرض کنید به دستگیره‌ای که برای آشپزی استفاده می‌کردم. اینکه کم کم این وابستگی‌هامو کنار بزنم و از لباسام گرفته تا دکوراسیون خونه، از همه این چیزا به مرور بگذرم، فرآیند سختی بود که بخشیش رو با مخاطب‌های خودم به اشتراک گذاشتم.

فروغ کمالی و دونیت

یه خاطره یا اتفاق جالب از برخورد و تعاملت با مخاطب‌ها ؟

عجیب‌ترینش این بود که با استوری که اصلا فکرشو نمی‌کردم بهم پیام دادن که گریه کردن! یا یه استوری بود که خودمم قبل انتشارش فکر می‌کردم دیگه خیلی زیادی صداقت داره! شاید این حجم از صداقت حتی چندش باشه! اما با کلی کلنجار آخرش متنش رو نوشتم و بازخوردهای خیلی خوبی گرفتم ازش.

پست وایرال داشتی تاحالا؟ به نظرت چی می‌شه که یه پست وایرال می‌شه؟

(این یکی رو با اجازه فروغ و مخاطب‌ها از خودم توضیح بدم!) با صحبت‌هایی که فروغ کرد فکر می‌کنم فروغ کلا دنبال دیده شدن آنچنانی مثل بقیه بلاگرها نیست و با تعداد مخاطب‌های کم، اما رفیق و وفادار خودش خوشحال و راضیه. من که به شخصه بابت این روحیش که خلاف جریان رودخانه شبکه‌های اجتماعی حرکت می‌کنه، خیلی تحسینش می‌کنم!

برای حمایت از فروغ کمالی کلیک کنید

بریم یکمم سمت حمایت مالی و دونیت، سوالم اینه که واژه دونیت برای تو چه شکلیه؟ وقتی کلمه دونیت رو می‌شنوی چه چیزی تو ذهنت میاد؟

دونیت یه لبخندیه که رو صورتم میاد، یه لبخند پهنه! نشونه توجه و زنده بودن مخاطبه و به من نشون می‌ده این مخاطب مجازی نیست و واقعیه. این به من خیلی حال خوبی می‌ده، هر موقع که یه حمایتی می‌بینم، اصلا اگه هزار تومنم نبود، یه عدد مثل دو ریال هم باشه، من اوکیم! این فرآیند وقت گذاشتن مخاطبه که با ارزشه.

دونیت چه تاثیر بزرگی روی فعالیتت داشته؟

تاثیرش این بود که خیلی امید پیدا کردم به ارتباطم با مخاطبام. واقعا احساس امنیت زیادی پیدا کردم وقتی دیدم آدم‌هایی هستند که در هر پروژه‌ای ازشون کمک بخوام، همراهی خواهند کرد. و واقعا قدردان کسانی هستم که حمایت می‌کنن.

اگر حرفی درباره حامی‌باش مونده خوشحال می‌شیم بشنویم و اگر صحبتی با مخاطب‌هات باقی مونده 🙂

دلم می‌خواد مخاطب‌ها از کسانی که واقعا خودشون رو می‌نویسن و به مخاطب احترام می‌گذارند و هرچیزی رو به طور مثال تبلیغ نمی‌کنن حمایت کنن. این خیلی مهمه، هرکسی که تولید محتوا می‌کنه و نیاز به حمایت مالی دارن، از مخاطب‌ها خواهش می‌کنم حتی کم هم شده حمایت کنن. این فضیه قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود داره تو حامی‌باش اتفاق میوفته دیگه! مثلا من خودم 6000 مخاطب دارم، اگر همین مخاطب‌ها نفری هزار تومن حمایت کنن کلی پول می‌شه! اما خب هزار تومن برای اون‌ها پولی نیست! دقت کنید که منظورم خود حمایت مالی نیست! منظورم همین فرهنگیه که می‌دونم می‌تونه به خیلیا کمک کنه. مخصوصا این فضا برای هنرمندایی که کرونا متوقفشون کرده و دغدغه مالی دارن می‌تونه خیلی مفید باشه.