برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

چطور از آموزش ورزش آنلاین کسب درآمد داشته باشیم؟

کسب درآمد ار آموزش ورزش آنلاین

حتی قبل از وقوع کووید-19، آموزش ورزش به صورت مجازی بین مردم طرفداران خاص خود را داشته است. بسیاری تمرین ورزش در خانه را ترجیح می‌دهند.

چرا که نه! اینکه بتوانید تحت تخصص برخی از بهترین مربی‌ها، تمرین ورزش را در خلوت اتاق نشیمن خود شروع کنید؛ قطعاً راحت به نظر می رسد.
اما از زمان شیوع این بیماری همگی، جذابیت کلاس های فیتنس آنلاین بیشتر نیز شده است.
حتی اگر محدودیت‌های قرنطینه کاهش یابد، ترند تناسب اندام مجازی به رشد خود ادامه می‌دهد.

گوگل ترند سرچ فیتنس آنلاین

با توجه به نتیجه گوگل ترند، بسیاری از صاحبان مشاغل در صنعت فینس، مدل کسب و کار خود را به گونه ای توسعه داده اند که فیتنس مجازی را نیز شامل می شود و در حال حاضر از آن سود می برند.
ما فرایند تنظیم کلاس‌های فیتنس مجازی شما را به ۵ مرحله ساده تقسیم کرده ایم. نگران نباشید! خبری از توصیه خرید تجهیزات گران قیمت، دوربین و غیره در کار نیست.

۵ گام برای شروع کلاس تناسب اندام مجازی

اگر در زمینه ورزش فعالبت داشته‌اید و حالا به فکر راه‌انداری کلاس‌های تناسب اندام مجازی افتاده‌اید. این ۵ مرحله می‌تواند برای شروع شما را آماده کند. درادامه آن نیز راه‌های کسب درآمد دیگر از طریق آموزش ورزش را بررسی می‌کنیم.

۱. حوزه فعالیت خود را مشخص کنید

حوزه فعالیت ورزشی

برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام خدمات را می توانید به صورت مجازی ارائه دهید، دو عامل زیر را در نظر بگیرید:

الف) امکان سنجی

اگر ترکیبی از توصیه های تغذیه، مشاوره تناسب اندام و تمرینات ورزشی را ارائه می دهید. باید در مورد امکان مجازی سازی این خدمات اطمینان حاصل کنید.
شما باید امکانات فیزیکی و مالی هر سرویس را هم برای خودتان و هم برای مشتری‌های‌تان در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، دسترسی به تردمیل یا دیگر تجهیزات در خانه برای آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود. پس این امر باید برای شما مهم باشد که کلاس‌های تمرین ورزش مجازی خود را مطابق با آنچه برای آنها در دسترس و مناسب است طراحی و تنظیم کنید.

ب) تقاضا

در طول سال‌های گذشته، نیاز به رفاه جسمی و روانی به اوج خود رسیده است و تقاضا برای خدماتی که این امر را تضمین می کند نیز به اوج خود رسیده است.
قبل از اینکه همه خدمات خود را به صورت آنلاین تغییر دهید، نبض جامعه را در منطقه خود بسنجید تا بفهمید اعضای شما واقعاً به دنبال چه چیزی هستند. همچنین می‌توانید ببینید که رقبای دیگر چه می‌کنند تا یک ایده کلی از آنچه در حال ترند است به دست آورید.

کدام خدمات ورزشی را می توانید به صورت مجازی ارائه دهید؟

فیتنس آنلاین
کلاس های گروهی ورزشی

می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار زمان‌بندی گروهی، جلسات گروهی را برای تمرین‌های محبوب مانند زومبا، یوگا یا ایروبیک و غیره ارائه دهید. این کمک می کند تا انگیزه اعضای خود را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها در حین شرکت در جلسات آنلاین شما سرگرم می‌شوند.

آموزش شخصی ورزش و تناسب اندام

آموزش شخصی به شما کمک می کند تا از اعضایی که می خواهند حتی از خانه به اهداف تناسب اندام خود برسند، پشتیبانی شخصی ارائه دهید. این تضمین می کند که اعضای فعلی همچنان نتایج بهتری از خدمات شما دریافت می کنند.

مشاوره تغذیه

شما می توانید دستور‌العمل های ساده و رژیم های غذایی ساده تهیه کنید که فشارهای شیوه زندگی کار را در نظر بگیرید. بسته‌های ویژه ایجاد کنید و برای تناسب اندام به اعضای خود مشاوره ارائه دهید (توجه کنید ایجاد مصونیت در برابر کووید-19 هنوز یک ضرورت است). می توانید عناصر تقویت کننده ایمنی را به برنامه رژیم غذایی آنها اضافه کنید و به طور مرتب آن‌ها را بررسی کنید.

اجاره تجهیزات برای تمرین ورزش در خانه

در نظر بگیرید که با اجاره تجهیزاتی که در حال حاضر در باشگاه شما استفاده نمی‌شود به اعضایی که می‌خواهند با کلاس‌های مجازی شما تمرین کنند، مقداری پول اضافی کسب کنید. چیزهای ساده ای مانند دمبل های سبک، نوارها، پله ها و غیره.

اجاره تجهیزات ورزشی

اما یک نکته احتیاط – مطمئن شوید که این تجهیزات قبل از اجاره مجدد به شخص دیگری کاملاً ضدعفونی و تمیز شده باشند. همچنین می توانید از آنها بخواهید قراردادی را امضا کنند که در آن آمده است که آنها باید آن را پس دهند و مسئول هرگونه خسارت وارده به آن هستند.

۲. خدمات ورزشی خود را قیمت گذاری کنید و آن‌ها را در بسته‌های مختلف در نظر بگیرید.

مدل قیمت گذاری شما می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد.
اگر یک باشگاه ورزشی بوتیک یا باشگاه های تناسب اندام مختلف، یوگا یا یک استودیوی تناس اندام و موارد دیگر دارید.
نحوه قیمت گذاری کلاس های تناسب اندام آنلاین باید سودآور باشد و بازدهی کافی داشته باشد. ما در مورد استراتژی‌های قیمت‌گذاری مختلفی صحبت خواهیم کرد که می‌توانید با توجه به آنچه که برای کسب‌وکارتان مناسب‌تر است، از آنها استفاده کنید.

قیمت پیشنهادی یا پرداخت در صورت تمایل (pay as you go)

در نوع مدل هزینه‌ای (pay as you go)، مشتریان به جای پرداخت هزینه عضویت کامل، به ازای هر کلاس تناسب اندام پرداخت می کنند.
این برای افرادی ایده آل است که برای اولین بار پیشنهاد شما را بررسی می کنند و خواهان انعطاف پذیری کاوش گزینه های دیگر نیز هستند.

همچنین می‌توانید قیمت‌های بسته را به آنها پیشنهاد دهید که در آن تعدادی کلاس را با هزینه ثابت بسته‌بندی می‌کنید.

مشتریان بالقوه به احتمال زیاد با چنین پیشنهاد قیمتی در کلاس های شما ثبت نام می کنند زیرا تعهد سنگینی بر دوش آن‌ها نمی‌گذارد. اگر به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستید، این یک راه عالی برای هزینه کلاس های خود است.

با داشتن یک تجربه آموزشی استثنایی از پایان کلاس شما، این مشتریان به مشتریان با عضویت طولانی‌تری تبدیل می‌شوند.

pay as you go

دونیشن

بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه ورزش تولید محتوا ورزشی می‌کنند و این محتوا در پلتفرم‌های مختلف به صورت رایگان به اشتراک میگذارند. در مقابل آن مخاطب‌ها‌شان برای ادامه‌دار بودن و ارتقا کیفیت محتوا از آن‌ها حمایت مالی می‌کنند یا اصطلاحا دونیت می‌کنند. مبلغ دونیشن کاملا متغیر و بسته به خواسته‌ی حامی است. سایت حامی‌باش یک درگاه خوب در ایران است که به صورت رایگان می‌توانید صفحه خود را بسازید و دونیت دریافت کنید.

دونیشن

عضویت ماهانه / سه ماهه / سالانه

این یک استراتژی قیمت گذاری معمولی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که مشتریان برای چند ماه هزینه ثابتی را برای دسترسی به خدمات شما پرداخت می‌کنند. همچنین می‌توانید بر روی طرح‌های عضویت خود تخفیف‌هایی ارائه دهید تا افراد بیشتری در آن ثبت‌نام کنند.

۳.نحوه‌ی تمرین آنلاین را تعیین کنید

طبق گفته سایت Les Mills، حدود 70 درصد از علاقه مندان به تناسب اندام، کلاس های تمرین آنلاین را ترجیح می‌دهند. زیرا به آنها فضای کافی برای انعطاف پذیری می‌دهد.
حالا کافیست با شناخی که نسبت به مخاطب خود دارید؛ شکل تمرین آنلاین را تعیین کنید. یعنی روش ارتباطی را مشخص کنید.
این روش می‌تواند اجرا زنده (استریم آنلاین) یا انتشار ویدئو‌های از پیش ضبط شده و غیره باشد.

پخش زنده تمرین ورزشی یا استریم آنلاین

استریم آنلاین تمرین ورزشی
*نکات مثبت پخش زنده تمرین ورزشی یا استریم آنلاین*

· کلاس های شما در زمان واقعی خواهد بود. این یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در شاگردهای شما خواهد بود، زیرا می توانید در طول کلاس با آن‌ها تعامل داشته باشید.

· می‌توانید تمرین گروهی ورزش داشته باشید. درست مانند کاری که در باشگاه انجام می دادید. اعضای شما وقتی با افراد دیگر کار می کنند احساس ارتباط می کنند. می‌توانید از آن‌ها بخواهید دوربین‌هایشان را روشن کنند و عملکردشان را بررسی کنند. می توانید وضعیت بدن آنها را اصلاح کنید و آنها را تشویق کنید که در زمان واقعی به راه خود ادامه دهند.

· نیازی به ویرایش چیزی ندارید. این باعث می‌شود پخش زنده یک گزینه عالی برای افرادی باشد که حرفه‌ای ویرایش نمی‌کنند و به دنبال صرفه‌جویی در زمان هستند!

· این یک برنامه زمانی مشخص برای اعضای شما تنظیم می کند. وقتی اعضای شما باید در ساعت معینی از روز در کلاس حاضر شوند، کمتر دچار سستی می شوند.

*نکات منفی پخش زنده تمرین ورزشی*

· پخش زنده به این معنی است که از قبل به یک برنامه دقیق نیاز دارید. زمان و منابع زیادی برای شما سپری می‌شود تا قبل از پخش زنده برنامه‌ای بی عیب و نقص داشته باشید.

· هیچ بازپس گیری وجود نخواهد داشت اشتباهات رایج هستند و اغلب در پخش زنده اتفاق می‌افتند. اما، شما نمی توانید آنها را به عقب برگردانید. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که به طور کامل با برنامه های ورزشی خود عمل می کنید.

تمرین‌های ورزشی از پیش ضبط شده

ویدئو ورزشی
*نکات مثبت تمرین‌های ورزشی از پیش ضبط شده*

· تمرین‌های ورزشی از پیش ضبط شده انعطاف پذیری زیادی دارند. شاگرد‌های شما به برنامه‌ای که توسط شما تنظیم شده است محدود نمی‌شوند و می‌توانند تمرین‌ها را به راحتی هر زمان که خواستند ببینید.

· تمرین‌های ورزشی از پیش ضبط شده برای آموزش عالی هستند. ممکن است همه نتوانند یک تمرین خاص را انجام دهند.
همچنین امکان دارد، دوباره به کمک نیاز داشته باشند.
ویدیوهای از پیش ضبط شده کمک بزرگی به آ‌‌‌ن‌ها می کند و نیازی نیست تمرین‌ها را دوباره از نو انجام دهید.

· بدون اتفاقات ناگوار و ارائه بهتر! از آنجایی که تمرین‌های از پیش ضبط‌ شده به شما انعطاف‌پذیری برای ویرایش در زمان دیگری را می‌دهند، ویدیوهای تمرینی شما جایی برای خطا نخواهند داشت و بدون نقص ظاهر می‌شوند.

*نکات منفی تمرین‌های ورزشی از پیش ضبط شده*

· نمی‌توانید ارتباط واقعی برقرار کنید! از آنجایی که کلاس‌های شما در زمان واقعی توسط اعضای شما پخش نمی‌شود، نمی‌توانید در طول تمرین با آنها درگیر شوید. به عنوان مثال، شما نمی توانید وضعیت بدن آنها را در طول یک تمرین ورزشی از پیش ضبط شده اصلاح کنید.

· شما نمی توانید تمرینات خود را شخصی سازی کنید. افراد مختلف نیازها و محدودیت های پزشکی متفاوتی خواهند داشت که ممکن است نتوانید آنها را برآورده کنید زیرا تمرینات از قبل ضبط شده برای اکثریت طراحی شده است.

پیشنهاد: می‌توانید یک «تمرین روز» داشته باشید و هر روز در یک زمان مشخص آن را دراینستاگرام یا یوتیوب خود آپلود کنید. همچنین می توانید از ویدیوهای پخش زنده خود استفاده کنید و از آنها به عنوان فیلم های آموزشی خود استفاده کنید و سپس می توانید آنها را در یوتیوب / اینستاگرام / فیس بوک خود آپلود کنید.

۴. چک لیست تجهیزات/ابزار اولیه

نور افکن؟ دوربین؟ صدا؟
قبل از شروع پخش زنده یا ضبط آموزش برای بینندگان خود، باید همه موارد را از چک لیست تجهیزات خود علامت بزنید.

از چیز‌های کوچک شروع کنید!

با موارد ضروری شروع کنید و با رشد کسب و کار تناسب اندام مجازی خود، به چراغ ها و دوربین های فانتزی برسید. در همان ابتدا روی بهترین تجهیزات سرمایه گذاری نکنید!

بسیاری از مربیان و کارشناسان تناسب اندام کسب و کار آنلاین خود را با یک مدل ناب در طول پاندمی کرونا راه‌اندازی کرده‌اند و به تدریج کسب و کار خود را توسعه دادند. شما می توانید همین مدل را دنبال کنید و در حال حرکت بداهه گویی کنید!

چک لیست تجهیزات

چک لیست تجهیزات:

دوربین

برای پخش مداوم تمرینات به یک دوربین با کیفیت نیاز دارید. اما قبل از اینکه تصمیمی عجولانه بگیرید، باید گزینه های خود را ارزیابی کنید و دوربینی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. در حالت ایده آل، باید به سراغ دوربینی بروید که فیلم های HD با کیفیت بالا ضبط می کند.
بسته به بودجه و نیازهای ضبط، می توانید گزینه های مختلفی را مرور کنید.

چراغ ها

اگر در منطقه ای با نور محیطی غنی ضبط می کنید، ممکن است تجهیزات نورپردازی جداگانه لازم نباشد. اما داشتن یک قطعه از تجهیزات نوری می‌تواند روشنایی کلی اتاق را یکسان کند.

صدا

اگر می خواهید بینندگان شما آنچه را که می گویید به وضوح درک کنند، باید صدا و صحبت‌های شما بلند و واضح باشد. اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید از میکروفن گوشی یا لپ‌تاپ استفاده کنید.
اما اگر به دنبال صدا با کیفیت بالا‌تری هستید، می‌توانید از یک میکروفون بی‌سیم یا یک میکروفون USB مقرون به صرفه استفاده کنید.

ویرایش

مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش رایگان به صورت آنلاین برای استفاده برای ویرایش ویدیوها در دسترس هستند، بنابراین واقعاً نیازی به استفاده از هیچ یک از نرم‌افزارهای ویرایش حرفه‌ای ندارید.

ادیت ویدئو ورزشی

۵. فرآیند رزرو و زیرساخت های فنی خود را تنظیم کنید

شما باید به فکر فرآیند رزرو و برنامه‌ریزی کلاس‌های خود باشید.
همانطور که برای شروع کلاس‌های فیتنس خود به صورت آنلاین آماده می شوید، باید مطمئن شوید که ابزار مناسب مورد نیاز برای رفع تمام نیازهای خود را دارید. چه این ابزار برنامه‌ریزی آنلاین باشد یا راهی برای پخش کلاس‌هایتان، باید همه این ابزارها را قبل از راه‌اندازی کلاس‌های تناسب اندام آنلاین خود در اختیار داشته باشید.

هنگامی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار آنلاین فیتنس هستید، به یک پلتفرم برنامه ریزی آنلاین، یک سیستم پردازش پرداخت، یک پلت فرم که بتوانید کلاس های خود را در آن پخش کنید و راهی برای دریافت بازخورد و نظرات آنها نیاز دارید.

جمع‌بندی

این ۵ مرحله شاید ضروری‌ترین اصولی هستند که برای شروع کلاس فیتنس مجازی باید به آن ها توجه کنید. در این مقاله سعی کردیم به جزئیات هر بخش بیشتر بپردازیم تا منبع اطلاعات جامعی برای شما باشد.
ضمنا همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی برای کسانی که ارزشی را خلق می‌کنند، دونیشن است. سایت حامی‌باش بهترین و امن‌ترین بستر برای دونیشن و همچنین دونیت ارزش‌آفرین‌ها است و همین حالا می‌توانید صفحه خود را کاملا رایگان بسازید.

ممنون از این که وقت گذاشتید و این یادداشت را مطالعه کردید. از شنیدن نظرات، انتقادات و تجربیات شما خوش‌حال می‌شویم.