برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

برای ساخت پادکست چه تجهیزاتی نیاز دارم؟ (راهنمای پیشرفته ساخت پادکست)

تجهیزات پادکست

کمی قبل‌تر یادداشتی منتشر کردم تحت عنوان (راهنمای مبتدی ساخت پادکست) و در آن اصول اولیه‌‌ای که هر پادکستر باید بداند را بررسی کردیم. اما در این مقاله می‌خواهم در ادامه بحث قبلی به تجهیزات مناسب ساخت پادکست بپردازم.
واقعیت این‌جاست که برای شروع پادکست نباید خودتان را درگیر تهیه تجهیزات کنید و فقط فقط شروع کنید حتی از طریق ضبط صدای موبایل‌تان.
هنگامی که کمی جلو رفتید و مطمئن شدید می‌خواهید این کار را ادامه دهید و روی آن سرمایه گذاری کنید، می‌توانید از راهنمای این مقاله پیروی کنید تا بهترین تصمیم را برای خرید تجهیزات نسبت به پادکست‌تان داشته باشید.

تجهیزات ساخت پادکست

خرید تجهیزات برای پادکست می‌تواند گیج‌کننده باشد. تجهیزات پادکست زیادی وجود دارد که می‌توانید تهیه کنید، اما این بدان معنا نیست که باید همه آن‌ها را تهیه کنید، بلکه می‌توانید فهرست تجهیزات پادکست خود را در طول زمان گسترش دهید.
شاید در ابتدا تنها چیزی که نیاز خواهید داشت یک کامپیوتر و یک میکروفن باشد؛ حتی لازم نیست کامپیوترتان خیلی قوی باشد چراکه کار‌های ابتدایی ویرایش، سنگین و پیچیده نیستند.
اما اگر وقت خرید تجهیزات رسیده، راهنمای زیر را دنبال کنید.

میکروفن

از میکروفون داخلی رایانه خود استفاده نکنید. ساده ترین راه برای شروع استفاده از میکروفون USB است.
اگر چندین نفر با هم ضبط می‌کنند، باید از میکروفون‌های USB اجتناب کنید، و به این معنی است که برای اتصال چندین میکروفون XLR به یک رابط صوتی یا میکسر هم نیاز دارید.
همچنین محیط ضبط خود و نوع میکروفون مورد نظر خود را در نظر بگیرید؛ دینامیک یا خازنی (میکروفون‌های دینامیک معمولاً هنگام ضبط چند نفر با هم بهتر هستند.)

میکروفن برای پادکست
میکروفن برای ساخت پادکست

میکروفون USBتوصیه شده:

کندانسور یا خازنی – Blue Yeti
دینامیک – ATR 2100x-USB

میکروفون XLRتوصیه شده:

کندانسور یا خازنی – کیت Rode NT1
دینامیک – Heil PR-40

رابط صوتی

رابط صوتی اساساً پل بین میکروفون و کامپیوتر شما است. سیگنال آنالوگ میکروفون را به سیگنال دیجیتالی که کامپیوتر می تواند از آن استفاده کند، تبدیل می‌کند.

رابط صوتی برای پادکست
رابط صوتی برای ساخت پادکست

رابط صوتی پیشنهادی: Focusrite Scarlett 2i2(نسل سوم)

میکسر

میکسر هم تقریبا مشابه رابط صوتی است، اما میکسر کنترل بیشتری بر سطوح، ورودی‌ها، خروجی‌ها و موارد دیگر به شما می‌دهد. همچنین اگر قصد دارید به طور منظم با مهمان های تماس بگیرید، مهم است که یک خط ترکیبی برای مهمانان راه دور خود راه اندازی کنید.

میکسر مناسب پادکست
میکسر برای ساخت پادکست

میکسر مورد علاقه من: Mackie ProFX8V2

پاپ فیلتر

فیلتر پاپ یا شیشه جلو تا حد زیادی صدا‌های ناهنجار را به حداقل می رساند یا از آن جلوگیری می کند. دست خود را جلوی دهان خود بگذارید و بگویید “پرنده” – هوا را روی “پ” احساس می کنید؟ این انفجار هوا همان چیزی است که باید در مقابل میکروفن از آن جلوگیری کنید.

پاپ فیلتر
پاپ فیتر برای ساخت پادکست

پاپ فیلتر توصیه شده: Stedman Corporation Proscreen Xl

هدفون

هدفون از بسیاری از اشتباهات و تکرارها جلوگیری می کند. در ابتدا شنیدن صحبت‌های خود به صورت زنده می‌تواند عجیب باشد اما به آن عادت خواهید کرد.
به شدت توصیه می شود به این کار عادت کنید. قطعا دل‌تان نمی‌خواهد چیزی را به مدت یک ساعت ضبط کنید و بعد آن متوجه شوید چه اشکال‌هایی داشته است.

هدفون مناسب پادکست
هدفون برای ساخت پادکست

هدفون‌های پشت بسته همان چیزی است که برای شما مناسب است. از هدفون های پشت باز برای ضبط خودداری کنید زیرا میکروفون صدا آن را دریافت می کند.

هدفون توصیه شده: Audio-Technica ATH-M30x

تقویت کننده هدفون

وقتی چندین هاست دارید، به یک آمپلی فایر هدفون نیاز دارید تا هر کدام از شما بتوانید هدفون خود را داشته باشید. آن را به عنوان یک تقسیم کننده و تقویت کننده هدفون در یک واحد در نظر بگیرید.

تقویت کننده هدفون
تقویت کننده هدفون برای ساخت پادکست

تقویت کننده هدفون پیشنهادی: Behringer HA400 (برای وصل کردن آن به یک کابل TRS احتیاج خواهید داشت)

نگه‌دارنده میکروفن

درست قرار دادن میکروفون نسبت به وضعیت بدن، کیفیت صدای شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. یک استند میکروفن مناسب یا پایه میکروفون به شما این امکان را می دهد که میکروفون را به آسانی در یک موقعیت راحت مستقر کنید.

استند میکروفن
استند میکروفن برای ساخت پادکست

استند میکروفن پیشنهادی: Heil PL-2T

شوک مانت

میکروفن‌ها به هر صدایی در محیط حساس هستند. شوک مانت از صداهای ناخواسته، ازجمله ضربه زدن روی میز، تایپ کردن، صدای تکان دادن بازوی استند میکروفن و هر لرزشی که ممکن است متوجه آن نشوید جلوگیری می‌کند.
اکثر سازندگان میکروفون یک پایه شوک سازگار با محصول خود معرفی می‌کنند و برخی حتی یکی را با میکروفون ارائه می‌کنند.

شوک مانت
شوک مانت یا پایه شوک

پایه شوک توصیه شده: Rycote InVision Universal Shock Mount

کابل میکروفون

شما باید میکروفون خود را به نوعی به رابط صوتی، میکسر یا پیش تقویت کننده خود وصل کنید.
در واقع کابل‌های زیادی برای میکروفون XLR در بازار وجود دارد اما کابل های ارزان قیمت بی کیفیت می توانند مشکل ایجاد کنند.

من توصیه می کنم با یک کابل XLRمیان رده مانند Rapco Horizon شروع کنید.

فوم آکوستیک

برخی از اتاق‌ها تا حدی خودشان عایق صدا هستند، اما اگر منطقه شما دارای پژواک یا ریورب زیادی است، کمی فوم آکوستیک می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

فوم آکوستیک
فوم آکوستیک

کارت حافظه

این را فراموش نکنید که برای ذخیره کردن فایل‌های صوتی خود باید به اندازه کافی حافظه داشته باشید. مقدار آن بستگی به حجم کار شما دارد؛ اما خواستم این مورد را نیز به شما یادآوری کرده باشم.

جمع‌بندی

در این مقاله خواستم کمی تخصصی‌تر به خرید تجهیزات برای ساخت پادکست بپردازم. مبحث ساخت پادکست به یک یا دو مقاله ختم نمی‌شود؛ اگر این مطالب برای شما مفید بوده است با ما در ادامه هم همراه باشید.
مثل همیشه واقعا ممنونم که وقت گذاشتید و مطالعه کردید و از شنیدن انتقادات، پیشنهادات و تجربیات شما خوشحال می‌شوم.