برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

بهترین روش‌های کسب درآمد از تلگرام را بشناسید

طبق آمار اعلام شده توسط شبکه اجتماعی تلگرام تعداد کاربران این پیام‌رسان به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

تلگرام با هدف به چالش کشیدن واتساپ (whatsapp) در سال ۲۰۱۳ توسط پاول دوورف ساخته شد و خیلی زود در بین پیام رسان‌های محبوب قرار گرفت.

جالب اینجاست که تعداد کاربران ایرانی فعال در این شبکه اجتماعی با وجود فیلتر بودن این اپلیکیشن   ۵۰میلیون  نفر تخمین زده می‌شود، و نکته اینجاست که ایرانیان سهم قابل توجهی از تلگرام را شامل می‌شوند و این عدد چیزی حدود ۱۰ درصد است.

آمارهای مهم تلگرام
– ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه آپریل ۲۰۲۰
– تخمین ۱ میلیارد کاربر برای سال ۲۰۲۲
– ۳۶۵ میلیون بار دانلود این اپلیکیشن تا آگوست ۲۰۱۹
– ۵۰ میلیون کاربر در ایران که ۵۶ درصد کل جمعیت است

با توجه به آمار ارائه شده شبکه اجتماعی تلگرام یکی از پرطرفدارترین پیام رسان‌ها در ایران است. محبوبیت زیاد این شبکه اجتماعی در بین مردم باعث شده که افراد زیادی به فکر کسب درآمد از تلگرام باشند.

کسب درآمد از تلگرام به دو شیوه انجام می‌گیرد:
۱. از طریق ساخت کانال تلگرام
۲. از طریق ایجاد پلتفرم‌های تبلیغات در این شبکه اجتماعی پر مخاطب
البته رویکرد دیگری نیز وجود دارد که درآمدزایی در تلگرام را به دو شیوه‌ زیر معرفی می‌کند:
۱. درآمدزایی به عنوان فروشنده
۲. درآمدزایی به عنوان تبلیغ کننده

طبیعی است که جریان تبلیغات و بازاریابی به هر سمتی که برود، آن‌جا فرصت خوبی برای کسب درآمد به‌ وجود می‌آید. به همین دلیل با ما همراه باشید تا در ادامه به فرصت‌های کسب درآمد از تلگرام و ایده‌های درآمدزایی از این اپلیکیشن پر طرفدار نگاهی بیندازیم.

راه های کسب درآمد از تلگرام

چگونه ایده مناسبی برای راه‌اندازی کانال تلگرامی انتخاب کنیم؟

بسیاری از افرادی که قصد کسب درآمد از تلگرام را دارند، نمی‌دانند چگونه می‌توانند مناسب‌ترین و بهترین ایده را برای راه‌اندازی کانال تلگرامی‌شان انتخاب کنند. نکته مهم اینجاست که ما برای اینکه بتوانیم بهترین ایده را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم باید ببینیم که نیاز مردم در چه زمینه‌هایی است تا بتوانیم نیازشان را برطرف کنیم.

مهم‌ترین معیار در انتخاب ایده برای راه اندازی کانال تلگرام این است که شما بهترین و کامل ترین ایده را انتخاب کنید. برای انتخاب ایده‌ای ناب راه‌های زیادی وجود دارد. برای مثال فعالیت و ایده‌های رقبای خود را زیر نظر داشته باشید، برای پیدا کردن رقبا می‌توانید از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید و یا حتی از گوگل کمک بگیرید.

جست و جو در گوگل این امکان را به شما می‌دهد که تا کانال‌های مرتبط با حوزه کاری‌تان را شناسایی کنید سپس به کانال رقبای خود مراجعه کنید و به صورت کامل آن‌ها را بررسی کنید. قدم بزرگ برای پیشرفت این است که نقاط ضعف رقبای خود را شناسایی کرده و آن‌ها را در کسب و کار خود به نقاط قوتتان تبدیل کنید تا بتوانید در این زمینه از آن‌ها موفق تر شوید.

داشتن مزیت رقابتی در هر کسب و کاری بسیار مهم است. اگر مزیت رقابتی نداشته باشید مطمئن باشید در آینده شکست خواهید خورد.

۸ روش مطمئن برای کسب درآمد از تلگرام

یکی از بهترین ویژگی‌های کسب درآمد از تلگرام این است که شما بدون سرمایه و یا حتی با کم‌ترین سرمایه ممکن می‌توانید از تلگرام درآمدزایی کنید.

برای کسب درآمد از تلگرام می‌توانید در هر موضوع و زمینه‌ای که می‌خواهید فعالیت‌تان را شروع کنید. در قدم اول همه چیز به علاقه، استعداد و تخصص شما برمی‌گردد، باید ببینید در چه زمینه‌ای هارت و تخصص دارید.

توصیه ما این است که برای مشخص کردن زمینه فعالیت خود، هر مهارت و تخصصی که دارید را یادداشت کنید و بر روی کاغذ بیاورید.
در ادامه می‌دانیم که ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از تلگرام ایجاد کانال تلگرامی در یک زمینه و موضوع خاص است، یعنی باید با تمرکز بر روی افراد خاصی، محصولات و خدمات خاصی را به آن‌ها ارائه بدهید.

قبل از کسب درآمد از تلگرام به نکات زیر توجه کنید:
۱. به هیچ وجه در ابتدای راه‌اندازی کانال تلگرامی‌تان به فکر کسب درآمد از تلگرام نباشید. زیرا ممکن است در ابتدا تعداد افرادی که در کانال تلگرامی‌تان عضو هستند کم باشد.

بهترین راه برای برای جذب کاربر این است که به آن‌ها خدمات رایگان بدهید و یک سری محصولات را به صورت رایگان در داخل کانال تلگرامی‌تان قرار بدهید. این کار باعث می‌شود افرادی که عضو کانال تلگرامی‌تان شده‌اند، از کانال‌تان خارج نشوند.

۲. این نکته را فراموش نکنید که امروزه کاربران موبایلی بسیار زیاد شدند و به همین خاطر یک موقعیت پولساز برای کسانی است که قصد کسب درآمد از تلگرام را دارند.

هدف اصلی ما کاربرانی هستند که در تلگرام فعالیت می‌کنندو با استفاده از خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهیم به فکر رفع نیازهای آن‌ها هستیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های کسب درآمد از تلگرام بیشتر آشنا شوید.

راه های کسب درآمد از تلگرام

برای تلگرام ربات ایجاد کنید

یکی از راه‌های کسب درآمد از تلگرام ساخت ربات (Bot) است. ربات‌ها هوشمندانه عمل می‌کنند و حتی می‌توانند یک کانال را مدیریت کنند.
عضوگیری برای کانال و یا حذف اعضابی مختلف کانال میتواند از از طریق ربات انجام شود. یک ربات به طور خودکار عمل می‌کند و بسیاری از برنامه‌های کانال ها را انجام می‌دهد.

پس می‌توانید برای سازماندهی کانال‌ها یک ربات طراحی و از طریق آن کسب درآمد کنید. برای کمک گرفتن از ربات‌ها کافیست با زدن @ و نام ربات مورد نظر خود از جمله imdb، wiki، bing، pic، vid و… را نوشته سپس کلمه‌ای که قصد جست و جوی آن را دارید را بنویسید و نتیجه را مطالعه کنید.

برای مثال ربات نظرسنجی یکی از پرکاربردترین ربات‌های تلگرام است که به وفور در کانال‌های تلگرامی دیده می‌شود، که برای ارتباط با اعضای کانال از این ربات استفاده می‌شود. ربات نظرسنجی برای سنجش میزان محبوبیت مطالب کانال و یا اطلاع از نظر کاربران در مورد یک موضوع خاص استفاده می‌شود.

پس با استفاده از این ربات می‌توانید به افزایش درآمدزایی خود از تلگرام کمک کنید.

گیف تبلیغاتی بسازید

گیف (Gif) یکی از فرمت‌های پرکاربرد برای ذخیره تصاویر متحرک و ویدیو است که حجم نسبتا پایینی دارد. استفاده از گیف‌های متنوع برای شرکت‌های تجاری کاربرد زیادی دارد، زیرا حجم دانلود کمتری نسبت به ویدیو دارد و در عین حال برای انتقال پیام، فضای بهتری را نسبت به تصاویر و بنر به وجود می‌آورد.

خبر خوب اینجاست که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده و خدماتی برای تبلیغات برای تبلیغات محصولات خود به موشن‌گرافی و تبلیغات گیف نیاز دارند که انتشار این نوع محتوا می‌تواند در کانال‌های مختلف تلگرامی انجام شود.

برای ساخت گیف‌ها کافیست نرم‌افزارهای گرافیکی مربوط به این کار را دانلود کرده و نحوه کار با آن‌ها را یاد بگیرید. برای یادگیری بهتر است به شرکت‌های تبلیغاتی و بخش آموزش آن‌ها مراجعه کنید.

برای مثال شما می‌توانید برای یک شرکت که تبلیغات محصولاتش را به شما سپرده است یک موشن‌گرافی و یا گیف طراحی کنید و در آن از روش جالب انیمیشن استفاده کنید. سپس تمامی محصولات، برند، لوگو، لینک تلگرام و آدرس شرکت را در آن قرار دهید.
با این روش تبلیغات زمینه خوبی را برای کسب درآمد از تلگرام برای خود فراهم می‌کنید.

دونیت، روشی ساده برای کسب درآمد از تلگرام

در دنیای تکنولوژی امروز مسیرهای کسب درآمد روز به روز در حال تغییر و تحول است. یکی از روش‌های کسب درآمد که بسیار سریع در حال رشد است و تا چند سال آینده یک منبع درآمد عظیم برای جمعیت کثیری از مردم خواهد بود، فرهنگ دونیت (Donate) می‌باشد.

در حقیقت در فرهنگ دونیت (Donate)، کمک مالی بر اساس مبلغی که خودتان دلتان می‌خواهد، به یک فرد خلاق یا هنرمند اهدا می‌کنید تا برای خلق آثار جدید و مبتکرانه انگیزه‌ای قدرتمند ایجاد شود.

شما می‌توانید با توجه به حرفه و تخصصی که دارید یک کانال یا گروه تلگرامی درست کنید و به مخاطبان خود خدمات رایگان ارائه دهید و از آن‌ها بخواهید در صورت داشتن علاقه به مطالب‌تان، شما را دونیت کنند.

 تفاوت دونیت با کراودفاندینگ چیست؟ کلیک کنید و بیشتر بخوانید. 

چگونه از امکان دونیت به درستی استفاده کنیم؟

از آنجا که داشتن یک کانال تلگرام از مناسب‌ترین راه‌های کسب درآمد از تلگرام محسوب می‌شود، باید این کار را به درستی انجام دهید و از موارد زیر استفاده کنید:
۱. اسم کانال باید واضح، قابل فهم و کوتاه باشد، به طوری که در موبایل و در بالای صفحه‌ی کانال‌تان به صورت کامل نمایش داده شود.

۲. سعی کنید آیدی یا شناسه کانال تا حد امکان ساده و نزدیک‌ترین حالت به اسم کانال باشد تا مخاطب برای پیدا کردن آن وقت زیادی صرف نکنند.

۳. عکس کانال را با دقت انتخاب کنبد زیرا تعداد کانال‌ها، گروه‌ها و کانتکت‌های افراد در تلگرام زیاد است و معمولا با یک نگاه سریع به عکس‌ها کانال مورد نظر یافت می‌شود. بهتر است عکس کانال را ثابت نگه دارید و یا در مدت زمان‌های طولانی‌تری تغییر دهید زیرا مخاطبان شما را با آن عکس به خاطر دارند.

۴. در قسمت توضیحات کانال هدف کانال را به سادگی شرح دهید تا کاربر جدید به سرعت متوجه موضوعات مورد بررسی شما شود.

۵. از آن‌جایی که می‌خواهید از کانال‌تان به صورت عمومی کسب درآمد کنید، آن را در حالت عمومی (Public) قرار دهید.

دونیت راهی برای کسب درآمد از تلگرام

لینک‌ها را کوتاه کنید

شاید تا به حال لینکی را برای فردی فرستاده باشید که آدرس آن دو، سه خط بوده است. سرویس‌های کوتاه کننده لینک این امکان را برای همه فراهم می‌کنند که این لینک‌های طویل را کوتاه کنند و با ظاهری بهتر در کانال و یا وبسایت خود قرار دهند.

نکته جالب اینجاست که برخی از این سرویس‌ها در سرتاسر جهان و حتی در ایران به ازای کلیک روی لینک کوتاه شده‌ی آن‌ها مبلغ اندکی را به شما پرداخت می‌کنند.
برای همکاری با این پلتفرم‌ها باید تعداد کلیک‌ها روی این لینک زیاد باشد تا درآمد قابل توجهی به دست آورید.

می‌توانید برای کسب درآمد از تلگرام و کانال‌تان، لینک‌هایی همچون لینک دانلود موسیقی، فیلم و سریال‌های پرطرفدار، خبرهای مهم روز و لینک سایت‌های مختلف و یا صفحات خاصی از سایت‌ها را که طرفداران زیاد و در نتیجه تعداد بازدیدهای زیادی را به همراه دارند، در کانال خود به اشتراک بگذارید، تا در ازای بازدیدها مبلغ قابل توجهی به حساب شما واریز شود.

بهتر است قبل از قرار دادن هر لینک در کانال‌تان یک مطلب کوتاه مرتبط با آن تهیه کنید تا ذهن اعضا آماده شود و بازدهی آن افزایش یابد.

ایده همکاری در فروش را امتحان کنید

همکاری در فروش یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از تلگرام است. سوالی که پیش می‌آید این است که همکاری در فروش چیست؟ چگونه باید آن را انجام داد؟

به زبان ساده می‌توان گفت همکاری در فروش همان فروش محصولات و خدمات شرکت‌های دیگر به ازای دریافت کمیسیون است. شما می‌توانید استراتژی کسب درآمد خود را انتخاب کنید و طرح‌های همکاری مشخصی به صورت درصدی و یا به صورت ریالی را به مسئولان فروش این کالاها ارائه کنید.

روش دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید از طریق پلتفرم‌هایی است که به تازگی شکل گرفتند، به این صورت که شما بعد از ثبت‌نام می‌توانید لینک مخصوص محصولی را که با موضوع کانال شما مرتبط است، دریافت کنید و در کانال‌تان قرار دهید.

مزیت این کار این است که این لینک منحصر به شماست و هر فروشی که از طریق آن لینک انجام گیرد، مبلغی به شما تعلق خواهد گرفت.

برای مواقعی که تعداد پرداخت‌ها زیاد هستند، ساخت ربات‌های دارای درگاه پرداخت می‌تواند این فرآیند راتسهیل کند و پیگیری‌ها برای پرداخت را حذف کند. نتیجه اینکار اینجاست که زمان بیشتری برای مدیریت ارتباط با مشتری برای شما باقی خواهد ماند.

به این نکته توجه کنید که در قسمت پشتیبانی ربات حتما آیدی تلگرام و شماره تلفن‌تان را قرار دهید تا مشتریان در صورت نیاز بتوانند از کمک شما استفاده کنند.

کسب درآمد از همکاری در فروش

کانال محصولات صوتی ایجاد کنید

امروزه مردم آنقدر مشغله دارند که دیگر حوصله‌ کتاب خواندن ندارند، شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و ایده‌های خود را عملی کنید.
موسیقی و کتاب جزئی کمرنگ از زندگی اکثر مردم شده است، با ارائه محصولات صوتی ارزشمند این امکان را به آن‌ها بدهید تا از زمان‌های مرده خود به بهترین شکل استفاده کنند.

مطالب انگیزشی و آموزشی و مطالب مربوط به موفقیت، خانواده، کسب و کارو همچنین خلاصه کتاب‌های پرطرفدار جذابیت زیادی دارند. بخشی از مطالب را با دقت انتخاب کنید و به شکل صوتی به اعضای کانال خود ارائه کنید.

برای افزایش کسب درآمد از تلگرام از ایده‌های زیر استفاده کنید:
۱. محصولات صوتی خود را به صورت بخشی از یک کتاب یا مجله، مطلبی از یک وبسایت ارائه کنید و مخاطبان علاقه مند را برای مطالعه بیشتر یا خرید فایل صوتی کامل‌تر روانه وبسایتی کنید که به شما هزینه پرداخت کرده است.

طرح‌های درآمدزایی را می‌توانید به ازای بازدید از پست تلگرامی کانال خودتان، یا به ازای بازدید از وبسایت مراجعه کننده و یا بر اساس طرح‌های همکاری در فروش آن وبسایت یا کانال مراجعه کننده تنظیم کنید.

۲. تبلیغات هدفمند و مرتبط با موضوعیت کانال‌تان را انجام دهید. مرتبط بودن تبلیغات از ریزش اعضای کانال جلوگیری می‌کند. از این تبلیغات یا به صورت ثابت یا به صورت همکاری در فروش درآمدزایی کنید.

ایجاد کانال موسیقی در تلگرام

برای سایر کانال‌ها تولید محتوا کنید

اگر به راه‌اندازی کانال تلگرامی علاقه‌ای ندارید، برای کسب درآمد از تلگرام می‌توانید مدیریت سایر کانال‌های تلگرامی را به عهده بگیرید. ممکن است یک کانال تبلیغاتی به شما سپرده شود ، در این صورت باید محتواهایی متناسب با موضوع کانال تهیه کنید.

برای جذب بیشتر مخاطب در روز چندین بار باید کانال را با محتوای جدید و جذاب به روز رسانی کنید اما در صورتی که کانال بدون محتوا بماند، از تعداد کاربران آن کاسته می‌شود. پس برای جلب نظر کاربران لازم است تا در روز چندین مرتبه محتوای جدید بارگذاری کنید.

اگر برای کانال‌هایی که در زمینه فروش فعالیت دارند تولید محتوا می‌کنید، به این نکته توجه کنید که محصول یا خدمات آن‌ها به شرح و توضیح نیاز دارد تا کاربران از قیمت، کیفیت یا نحوه‌ی ارائه آن‌ها مطلع شوند.

علاوه بر تولید محتوا برای مدیریت کانال تلگرامی باید به سوالات کاربران در قسمت خصوصی پاسخ دهید، این کار نیاز به صبر و حوصله‌ی زیادی دارد اما برای کسب درآمد از تلگرام به تمامی این موارد نیاز دارید.

از تلگرام برای تبلیغات اینستاگرام و وبسایت استفاده کنید

اگر برای شرکت یا کسب و کار خود وبسایت راه‌اندازی کرده‌اید، می‌توانید از طریق تلگرام برای آن تبلیغات انجام دهید. به این صورت که لینک صفحات سایت را در کانال یا گروه‌های تلگرامی منتشر کنید.

شما می‌توانید با کمک تلگرام افراد زیادی را به سمت وبسایت خود بکشانید، فقط کافیست لینک صفحات سایت را در کانال تلگرام قرار دهید سپس یک عنوان و محتوای  100 کلمه‌ای  زیر مطلب بنویسید تا بازدید کننده برای باز کردن لینک ترغیب شود.

تبلیغ وبلاگ نیز یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از تلگرام است، این کار را برای شرکت‌های بزرگ یا سایر وبسایت‌ها می‌توانید انجام دهید و لینک وبلاگ آن‌ها را در کانال خود منتشر کنید.

همچنین می‌توانید لینک صفحات شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، اینستاگرام، فیسبوک و … را نیز در کانال قرار دهید تا از این راه بتوانید کسب درآمد کنید.

 کلیک کنید و در رابطه با روش‌های کسب درآمد از وبلاگ بیشتر مطالعه کنید. 

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

از کجا بدانیم ایده‌مان برای کسب درآمد از تلگرام مناسب است؟

برای موفقیت در کسب درآمد از تلگرام باید ایده‌ای را انتخاب کنید که مناسب باشد، به همین دلیل انتخاب ایده بسیار مهم است و شما برای اینکه بتوانید در تلگرام کسب درآمد کنید باید ایده مناسبی انتخاب کرده باشید.

برای انتخاب یک ایده زمان بگذارید و سعی کنید بهترین ایده را انتخاب کنید. بعد از اینکه ایده‌تان را انتخاب کردید باید مطمئن شوید که بهترین و مناسب ترین انتخاب در این زمینه است سپس برای اینکه ببینید در انتخاب‌تان در چه حد موفق بوده‌اید از نظرسنجی استفاده کنید.

برای ایجاد فرم نظرسنجی می‌توانید از ربات @vote استفاده کنید و هرجایی که نیاز داشتید فرم نظرسنجی‌تان را بفرستید. به همین سادگی مثل آب خوردن می‌توانید ایده‌تان را تست کنید، البته بهتر است برای اینکه نظر مردم را بیشتر در مورد ایده مورد نظرتان بدانید نظرسنجی‌تان را داخل گروه‌های دیگر ارسال کنید.

 برای خواندن روش‌های افزایش مخاطب در اینترنت کلیک کنید. 

 

ایده های کسب درآمد از تلگرام

فیلتر شدن تلگرام در ایران و تاثیرات آن

زمانیکه تلگرام فیلتر شد انتظار می‌رفت پیام‌رسان‌های دیگری مورد توجه مردم قرار بگیرد، اما نه تنها تعداد کاربران این شبکه اجتماعی کاهش نیافت بلکه روز به روز به تعداد کاربران فعال در تلگرام افزوده شد.

در پی فیلتر تلگرام بسیاری از کاربران از این شبکه به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ (whatsapp) و اینستاگرام (Instagram) نقل مکان کردند. همین عامل باعث افت شدید کسب و کارها در تلگرام شد.

بر اساس گزارش‌های خبرگزار صدا و سیما در همان ابتدای فیلتر شدن تلگرام حدود40 درصد از تراکنش‌های بانکی و ۱۸ درصد از درآمد پست کاهش یافت.

در حال حاضر  10-15 هزار  کسب و کار در تلگرام فعالیت می‌کنند که البته این تعداد در مقایسه با آمار فعالین اقتصادی قبل از فیلترینگ ناچیز است، به طوری که در همان ابتدای فیلتر شدن تلگرام حدود 40 هزار  کسب و کار در تلگرام از بین رفت.

جمع بندی

راه‌های کسب درآمد از تلگرام را با هم مرور کردیم اما نکته اینجاست که این کار به نکنیک‌های خاصی نیاز دارد، از جمله تولید محتواهای باکیفیت، بدون کپی برداری، احترام به حقوق ناشران، ارائه محتواهایی که با نیاز کاربران متناسب باشد و به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.

از ویژگی های این شبکه اجتماعی پرمخاطب این است که کانال‌های تلگرامی به راحتی ساخته می‌شوند و زمینه خوبی را برای کسب درآمد بوجود می‌آورند. با اینکه تلگرام در ایران فیلتر است، اما همچنان مردم تلگرام را به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب می‌شناسند و در کانال‌های مختلف آن عضو هستند.

اگر استراتژی مناسبی برای استفاده از تلگرام داشته باشید، می‌توانید درآمد خوبی از این رسانه‌‌ی پرمخاطب به دست آورید. بنابراین باید سعی کنید در بین رقبا بهتر و باکیفیت‌ترعمل کنید تا بتوانید روز به روز کسب درآمد خود از تلگرام را افزایش دهید.