برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

روش‌های کسب درآمد از بازی را بشناسید

امروزه علاوه بر اینکه بازی‌های ویدیویی به یکی از بزرگ‌ترین تفریحات در دنیا تبدیل شده‌اند، زمینه مناسبی برای کسب درآمد نیز هستند.

طبق آمار بیش از ۲.۲ میلیارد از جمعیت کره زمین هر روز به طور متوسط ۶ ساعت از زمان خود را صرف بازی می‌کنند. سود‌دهی این صنعت پرمخاطب حدود ۱۷۰ میلیارد دلار در سال است و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش این عدد خواهیم بود.

سال‌ها پیش کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی چندان رایج نبود و تقریبا محال به نظر می‌رسید، اما در طول این سال‌ها با امکاناتی که برای گیمرها فراهم شده بسیاری از افراد، بازی‌ها را منبع اصلی کسب درآمد خود قرار داده‌اند.

نکته اینجاست که علاقه به بازی‌های ویدیویی به اندازه‌ای فراگیر شده که هر فردی بدون در نظر گرفتن جنسیت و سن می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد و یا درآمد زایی داشته باشد.
برخی افراد در این زمینه بسیار فعال هستند و توانسته‌اند نام خود را در این عرصه جزو بهتربن‌ها ثبت کنند، خوب است بدانیم که همه این‌ها نیازمند یک ذهن خلاق و پرمحتوا می‌باشد تا بتواند مخاطب را شگفت‌زده کند.

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی هستید با ما همراه باشید تا در ادامه به شناخت راه‌های مناسبی برای کسب درآمد از بازی بپردازیم.

 

کسب درآمد از بازی

۱۱ راه مناسب برای کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی

بازی و صنعت عظیم آن که روز به روز بزرگ‌تر می‌شود، یکی از پردرآمدترین شغل‌ها می‌باشد. کسب درآمد از بازی راه‌های مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید محتوا اشاره کرد. برای کسب درآمد از بازی هر فرد باید محتوای خاص خودش را داشته باشد تا بتواند مخاطب مخصوص به خودش را جذب کند.

برای اینکه بتوانید در زمینه بازی به درآمدزایی برسید، باید امکانات کافی برای این کار را در اختیار داشته باشید، به طور مثال:

۱. در ابتدا کنسول بازی، کامپیوتر و یا لپ‌تاپ با گرافیک بالا داشته باشید. هرچقدر سیستمی که دارید قوی‌تر باشد، می‌توانید بازی‌هایی با گرافیک بالاتر، جدیدتر و جزئیات بیشتر را بازی کنید.

۲. اینترنتی که انتخاب می‌کنید باید قدرت بالایی داشته باشد تا در هنگام بازی و یا لایو استریم با مشکل مواجه نشوید و بارگذاری جزئیات بازی به راحتی انجام شود.

۳. استفاده از وب‌کم برای برقراری ارتباط بین مخاطبان و گیمر اهمیت زیادی دارد پس برای اینکه آن‌ها بتوانند شما را هنگام بازی کردن ببینند، نیاز دارید تا از وب‌کم مناسبی استفاده کنید تا تصویر شما را بدون خش و کاملا واضح نشان دهد.

۴. ابزار دیگری که برای برقراری ارتباط نیاز دارید، هدفون است. با استفاده از هدفون مناسب می‌توانید به راحتی صداهای داخل بازی را بشنوید و با میکروفون با مخاطبان خود در ارتباط باشید.

بازی‌های در حال توسعه را تست کنید

استودیوهای سازنده بازی معمولا تمایل دارند تا قبل از عرضه بازی‌های خود، آن‌ها را آزمایش کنند. دلیل این کار این است که سازندگان مطمئن شوند که بازی آن‌ها هیچ مشکلی مانند اشکالات برنامه‌نویسی و… ندارد زیرا انتشار بازی بدون اینکه تست شود، مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد.

جالب است بدانید حداقل حقوق برای یک تستر بازی حدود ۱۸ هزار دلار است و گاها این عدد به ۵۵ هزار دلار هم رسیده. برای مثال میانگین حقوق دریافتی تسترهای بازی‌ در آمریکا به چیزی حدود۶۷ هزار دلار در سال می‌رسد درحالی که میانگین حقوق در کل صنایع آمریکا حدود ۴۴ هزار دلار است.

برخی از گیمرها به طور حرفه‌ای به استخدام کمپانی‌های بزرگ و استودیوهای بازی سازی درمی‌آیند در صورتی که در ایران این نمونه شرکت‌ها تستر بازی را جزو تیم حساب می‌کنند و به عنوان Debugger مبلغی به آن‌ها نمی‌پردازند.

توصیه ما این است برای ورود به این کار، نگاهی به موارد زیر داشته باشید:
– آشنایی به زبان‌های برنامه نویسی و موتورهای بازی سازی
– دانش فوق حرفه‌ای در انجام بازی‌ها و بازی سازی

کسب درآمد از بازی

کانال یوتیوب ایجاد کنید

یوتیوب از پر بازدید‌‌ترین وب‌سایت‌های اینترنتی و دومین موتور جستجوی جهان است که حدود ۱.۹ میلیارد کاربر دارد و هر دقیقه ۵۰۰ ساعت فیلم در سایت بارگذاری می‌شود.

کاربران یوتیوب زمان زیادی را صرف این سرویس کرده و چنین موردی این بستر را به یکی از برترین وب‍سایت‌های جهان تبدیل کرده است.

اگر ویدیوهای مربوط به بازی را در یوتیوب دنبال کنید، احتمالا PewDiePie یکی از پردرآمدترین یوتیوبر ها را می‌شناسید. او در دسامبر ۲۰۱۶ از سوی مجله فوربز به عنوان پردرآمدترین فرد در یوتیوب لقب گرفت و امسال نیز نام او در لیست پردرآمدترین یوتیوبرها است.
بعد از PewDiePie افرادی نظیر Markiplier و Jacksepticeye دنباله رو او شدند و حتی در برخی از ویدیوهای او حضور داشتند.

برای جذب مخاطبان بیشتر در کانال یوتیوب‌تان به موارد زیر توجه کنید:

۱. برای جالب‌تر و جذاب‌تر شدن ویدیوهایتان از جلوه‌های ویژه مختلفی استفاده کنید تا مخاطب‌تان سرگرم شود همانند، Nightblue3 یوتیوبری که از افکت‌های جالبی در ویدیوهای خود استفاده کرده و نام خود را بین بهترین‌های این عرصه جا داده است.

۲. بازی‌های محبوب مانند Fortnite، Call Of Duty و… را با دوستان خود و سایر یوتیوبرهای فعال در این زمینه ضبط و منتشرکنید.

۳. به مخاطبان‌تان بیاموزید تا با استفاده از راهنمای بازی بتوانند بهتر بازی کنند و با دیدن ویدیوهای گیم پلی بازی مورد نظر با فضا و روند بازی بیشتر آشنا شوند.

۴. در رابطه با بازی‌های جدید، کاراکترهای بازی‌ها و… ویدیو تهیه کنید و به مخاطبان کانال یوتیوبی خود کمک کنید تا تصمیم بگیرند که بازی مورد نظرشان ارزش خرید دارد یا نه. از یوتیوبرهای معروف در این زمینه می‌توان Joseph Anderson را مثال زد.

۵. بازی‌های خود را به سبک Let’s Play ضبط کنید، Let’s Play سبکی از بازی است که با تمرکز بر تجربه فرد از بازی ممکن است با تفسیری طنزآمیز و یا انتقادی باشد که در آن به معرفی استراتژی بازی و یا چگونگی پیشرفت بازی و… می‌پردازند.

توجه کنید که علاوه بر موارد بالا روش‌های دیگری نیز برای کسب درآمد توسط یوتیوب وجود دارد، مانند تبلیغات یوتیوب که برای این کار شما باید با یوتیوب همکاری کنید و شرایط زیر را داشته باشید:
– ویدیوهای شما در  12 ماه  گذشته بیش از  4000 ساعت  تماشا شده باشد.
– کانال یوتیوبی‌تان بیش از  1000 مخاطب  داشته باشد.

 چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟ کلیک کنید و بیشتر بخوانید. 

کسب درآمد از بازی از طریق یوتیوب

از طریق Twitch کسب درآمد کنید

توییچ (Twitch) یک پلتفرم پخش زنده برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است که با  15 میلیون  کاربر در روز، یک سایت پرطرفدار محسوب می‌شود. از ویژگی‌های توییچ این است که گیمرها علاوه بر اینکه می‌توانند مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارند، فرصت خوبی برای کسب درآمد در این زمینه دارند.

در سال ۲۰۱۱ توییچ همکاری خود را با گیمرهای حرفه‌ای آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۵ این تعداد به بیش از ۱۱ هزار نفر رسید. طبق گزارش این سایت Ninja پرطرفدارترین استریمر توییچ در سال ۲۰۱۸ با تبلیغات و جذب مخاطب حدود ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته.

نکته اینجاست که درآمد سالیانه استریمرهای توییچ بین  10 تا 40 هزار دلار  در سال است که این عدد با توجه به خلاقیت در تولید محتوا، تبلیغات و… قابل تغییر است.

برای شروع کار در توییچ باید با این سایت در قالب همکاری فعالیت کنید تا بتوانید توسط مخاطبان خود، تبلیغات و همینطور دیده شدن ویدیوهای‌تان درآمدزایی کنید. شرایط همکاری با توییچ به صورت زیر است:
– ویدیو شما باید حداقل در  30 روز گذشته 500 دقیقه  دیده شده باشد.
– میانگین  3 بیننده  همزمان یا بیشتر برای ویدیو‌تان در طول  30 روز  گذشته.
– داشتن حداقل  50 مخاطب  در کانال‌تان.

راه‌های کسب درآمد از طریق توییچ

۱. اولین روش کسب درامد از توییچ Live stream (لایو استریم) است. لایو استریم به گونه‌ای است که همزمان با بازی کردن شما مخاطبان‌تان می‌توانند بازی شما را از سرتاسر دنیا تماشا کنند و شما را حمایت کنند.

۲. بسیاری از افراد بازی را خریداری کرده‌اند ولی نمی‌دانند که چگونه باید آن را بازی کنند و یا اینکه در مراحل آن به مشکل برخورده‌اند، شما می‌توانید بازی را به صورت حرفه‌ای انجام داده و راه حل‌هایی که برای رد شدن از مراحل بازی تجربه کرده‌اید را به آن‌ها آموزش دهید و از مخاطبان خود بخواهید شما را حمایت مالی کنند.

۳. از دیگر روش‌ها می‌توان به ساخت ویدیو و پادکست اشاره کرد، به این صورت که شما می‌توانید درمورد بازی‌هایی که انجام داده‌اید و یا طرفدار آن هستید پادکست یا ویدیو درست کنید.

کسب درآمد از بازی از طریق توییچ

به صورت حرفه‌ای در مسابقات شرکت کنید

اگر در انجام بازی استعداد دارید، می‌توانید در مسابقه‌هایی که در سراسر دنیا برگزار می‌شود شرکت کنید و با برد خود درآمد بالایی داشته باشید. این مسابقات هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری برگزار می‌شود.
در این مسابقات مبلغ زیادی را به عنوان جایزه در نظر می‌گیرند و شرکت کننده‌ها که معمولا گیمرهای حرفه‌ای هم در بین آن‌ها هستند در آن شرکت می‌کنند.

برای مثال Timothy Miller به نام مستعار Bizzle با شرکت در مسابقات e-sport سالانه مبلغ ۳۳۲ هزار دلار از بازی Fortnite بدست می‌آورد.
شما هم می‌توانید برای رقابت با دیگر گیمرها در سایت e-sport ثبت‌نام کنید و استعداد خود را در این زمینه محک بزنید. درآمد حاصل از این مسابقات به صورت دلار یا یورو است و معمولا مبالغ بالایی را به عنوان جایزه در نظر می‍گیرند.

از طریق دونیت کسب درآمد کنید

در دنیای تکنولوژی امروز، مسیرهای کسب درآمد روز به روز در حال تغییر و تحول هستند.
یکی از روش‌های کسب درآمد که بسیار سریع در حال رشد است و تا چند سال آینده یک منبع درآمد عظیم برای جمعیت کثیری از مردم خواهد بود، فرهنگ دونیت می‌باشد.

در حقیقت در فرهنگ دونیت، کمک مالی بر اساس مبلغی که خودتان دلتان می‌خواهد به یک فرد خلاق در زمینه مورد نظر اهدا می‌کنید تا برای ادامه‌ی کار انگیزه‌ای قدرتمند در او ایجاد شود.

 

برای ساخت صفحه و دریافت حمایت مالی در حامی باش کلیک کنید

 

به طور مثال می‌توان به فردی اشاره کرد که فعالیت‌های این شخص در جهت سرگرم کردن مخاطبان خود است و به دلیل اینکه محتوایی که در اختیار آن‌ها قرار داده سرگرم کننده و لذت‌بخش است، مخاطبان وی در صورت تمایل مبالغی را به عنوان حمایت مالی به او هدیه می‌کنند.

 تفاوت دونیت با کراودفاندینگ چیست؟ کلیک کنید و بیشتر بخوانید. 

دونیت راهی برای کسب درآمد از بازی

کسب درآمد از ساخت بازی

یکی از روش‌های کسب درآمد از صنعت گیمینگ، ساخت و توسعه بازی می‌باشد. بازی سازها، بازی‌های خود را به صورت محلی و یا جهانی عرضه می‌کنند و به روش‌های گوناگون از فروش آن‌ها سود می‌کنند.

کسب درآمد از ساخت بازی به چند شکل انجام می‌گیرد، به طور مثال:
۱. پرداخت‌های درون برنامه‌ای
۲. نسخه پریمیوم بازی
۳. خرید Battle Pass برای قسمت آنلاین

درآمد حدودی بازی سازها در شرکت‌های بزرگی مانند Ubisoft و EA به طور متوسط ۸۳ هزار دلار در سال است. یکی از راه‌های دیگر کسب درآمد از ساخت بازی کار کردن به صورت انفرادی است، برای مثال Minecraft بازی پرطرفداری است که سازنده آن Markus Persson توسط شرکت خود Mojang آن را منتشر کرد و جالب اینجاست که Mojang با قیمت ۲.۵ میلیارد دلار به مایکروسافت فروخته شد.

از نمونه دیگر این افراد می‌توان به Finn Brice بنیانگذار Chucklefish و خالق بازی Hit Stardew Valley است که  ۲۰۱۶، ۲۴ میلیون پوند در سال درآمد کسب کرده است.

 

در اینستاگرام فعالیت کنید

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه که  71%  آن‌ها  زیر 35  سال سن دارند، همانند سکویی برای نزدیک شدن به آرزوهاست و یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که همه قشر از افراد جامعه را در بر می‌گیرد. همین موضوع باعث شده تا اینستاگرام به منبع بزرگی برای افرادی که قصد کسب درآمد دارند تبدیل شود.

برای فعالیت در اینستاگرام به عنوان گیمر ابتدا باید روی برندسازی خود کار کنید، به طور مثال لوگو شخصی خود را طراحی کنید، رنگ‌بندی خاصی برای صفحه خود در نظر بگیرید، از چند بازی خاص محتوا تولید کنید تا مخاطبان، شما را با برند شخصی خود بشناسند.

سعی کنید در تولید محتوای خود خلاقیت به خرج دهید مثلا با گیمرهای دیگر ویدیو بازی تهیه کنید و یا با آن‌ها مسابقه دهید و یا در ویدیوهای خود نظر مخاطبان‌تان را بخوانید.
نکته مهم فعالیت در اینستاگرام به روز بودن اطلاعات شماست، سعی کنید اخبار جدید مربوط به بازی را در پست و یا استوری‌های خود منتشر کنید و مخاطبان خود را از دنبال کردن‌ صفحه‌تان راضی نگه دارید.

در طولانی مدت که تعداد مخاطبان شما افزایش یافت و توانستید اعتماد آن‌ها را جلب کنید می‌توانید از تبلیغات نیز برای کسب درآمد استفاده کنید.

 برای خواندن مقاله روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام کلیک کنید. 

همکاری در فروش، راهی ساده برای کسب درآمد از بازی

از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از بازی همکاری در فروش محصولات مرتبط با بازی است. بهترین راه برای انجام این کار همکاری در فروش محصولات با دیجی کالا و یا مجموعه Adro است.

با فروش محصولاتی مانند کنسول بازی، دسته بازی و… می‌توانید به درامد بالایی در سال برسید، به عنوان مثال شما می‌توانید راهنمای خرید کنسول بازی بنویسید و در آن کنسول‌های بازی xBox یا Play Station را مقایسه کرده و در آخر سایت‌های مختلفی مانند دیجی کالا و … را برای فروش معرفی کنید، با کلیک مخاطبان‌تان بر روی لینک و خرید آن‌ها مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت خواهید کرد.

کسب درآمد از همکاری در فروش

اکانت بازی خود را بفروشید

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از بازی، فروش اکانت‌ بازی‌های معروف است زیرا خیلی از افراد به دنبال کسب رتبه‌های بالاتر در بازی‌های مختلف هستند.
امروزه گیمرها با انجام بازی‌های مختلف اکانت خود را معتبرتر و ارزشمندتر می‌کنند سپس آن‌ها را می‌فروشند و به نسبت زحمتی که می‌کشند، درآمد خوبی کسب می‌کنند.

برای انجام این کار باید سمت بازی‌هایی بروید که جدید هستند و تا بازارشان داغ است بتوانید چند اکانت را مدیریت کنید و به فروش برسانید.

نکته جالب اینجاست که برای انجام این کار امکانات حرفه‌ای نیاز ندارید و و تنها با داشتن موارد زیر می‌توانید به انجام این کار بپردازید:
– داشتن گوشی، لپ‌تاپ و یا کنسول بازی
– جست و جو برای یافتن مارکت‌های فروش اکانت
– تلاش برای بالا بردن سطح اکانت

آیتم‌های مهم بازی‌ها را بفروشید

فروش آیتم‌های مهم داخل بازی یکی دیگر از بهترین روش‌های کسب درآمد در این زمینه است. برای این کار، هم می‌توانید آیتم‌ها را به صورت مستقیم به فروش برسانید و هم می‌توانید واسطه‌ای برای خرید آیتم‌های مختلف بازی‌ها شوید.

در روش دوم می‌توانید از گیفت کارت‌ها برای خرید آیتم‌ بازی‌ها برای کاربران‌تان استفاده کنید. به این صورت که با واسطه شدن برای خرید آیتم‌های مختلف از طریق گیفت کارت‌ها مبلغی را به عنوان کمیسیون از مشتری دریافت کنید.

البته می‌توانید برای کسب درآمد از بازی از گیمرهای دیگری که اکانت‌هایی با آیتم‌های خوب دارند نیز کمک بگیرید و در قبال آن مبلغی به عنوان کمیسیون به آن‌ها پرداخت کنید.
از این قبیل خرید و فروش‌ها را می‌توان در بازی‌هایی مانند Pubg، Call Of Duty و… مشاهده کرد.

کسب درآمد از داخل بازی

ژورنالیست بازی‌های ویدیویی شوید

نقد و بررسی، اخبار، مصاحبه و مقاله برای سایت‌های مختلفی که نگاهی به بازی دارند بنویسید. فعالیت در این زمینه درآمدزایی بالایی دارد اما نکته قابل توجه اینجاست که برای ورود به این عرصه باید روحبه رقابتی بالایی داشته باشید زیرا در این زمینه رقابت بسیار تنگاتنگ است و بسیاری از افراد هم مانند شما می‌خواهند که از این کار درآمد بالایی را کسب کنند.

براش شروع رزومه کاری خود را به همراه نمونه کار برای سایت‌های فعال در این زمینه بفرستید و منتظر خبر آن‌ها باشید، اگر نمونه کاری در این زمینه ندارید شاید بهتر باشد به صورت داوطلبانه در سایت‌های کوچک شروع به کار کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در این کار باید به تمام منابع در هر لحظه دسترسی داشته و از محتوای آن‌ها آگاه باشید و سعی کنید زودتر از همه خبرها را منتشر کنید.

 کلیک کنید و با راه‌های کسب درآمد از تلگرام بیشتر آشنا شوید. 

۵ گیمر پر درآمد جهان در سال ۲۰۲۰ را بشناسید

۱. Tyler “Ninja” Blevins
Ninja با درآمد ۱۵ میلیون دلار در ابتدای این لیست قرار دارد. محبوبیت او بیشتر در سبک بازی‌های Battle royale است. طبق گزارشات نینجا بیشتر درآمد خود را از مسابقات به دست می‌آورد.

۲. John “Notail” Sundstein
Notail با درآمد ۶.۸ میلیون دلار دومین نفر در لیست پر درآمدهاست. همه او را به نام GOAT Dota2 می‌شناسند، جالب است بدانید که GOAT مخفف Greatest Of All Time است که یعنی در این بازی بدون شک بهترین است.

۳. Jesse “JerAx” Vainikka
جالب است بدانید JerAx هم تیمی Notail در بازی Dota طی سه سال گذشته است و از این طریق نام خود را در این لیست جا داده است. درآمد او چیزی حدود ۶.۴ میلیون دلار است و همانند دیگر گیمرها برنده چندین دوره از مسابقات است.

۴. Anathan “Ana” pham
نفر چهارم این لیست Ana با درآمد ۶ میلیون دلار است، این گیمر ۲۰ ساله نیز با بازی Dota2 توانست اسم خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد و در حال حاضر درحال آماده کردن خود برای دومین برد مسابقات است.

۵. Sebastien “Ceb” Debs
Ceb با درآمدی حدود 5.4 میلیون رتبه پنجم لیست را از آن خود کرده اما بدون شک داستان او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای شگفت انگیز است.

او در دوران حرفه‌ای خود از گیمرهای به نام Dota شناخته می‌شد اما دلیل اصلی شهرت او ایده‌های منحصر به فردش درمورد روند بازی بود، سپس کمپانی OG به او پیشنهاد مربی‌گری یکی از تیم‌هایش را داد و با برد در مسابقات سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ باعث شد روز به روز نام او بیشتر شنیده شود.

پردرآمد ترین گیمر‌ها

حرف آخر

صنعت بازی روز به روز درحال پیشرفت است و جدا از اینکه به یکی از بزرگ‌ترین تفریحات دنیا تبدیل شده، زمینه مناسبی را برای کسب درآمد فراهم کرده.

نکته قابل توجه اینجاست که در این صنعت هر روز امکانات بیشتری برای گیمرها فراهم می‌شود تا علاوه بر اینکه به علاقه خود یعنی بازی کردن می‌رسند، بتوانند به طور حرفه‌ای از آن درآمدزایی کنند و به عنوان حرفه به آن نگاه کنند.

امروزه برخلاف گذشته کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی با توجه زیادی رو به رو است زیرا علاقه‌مندان می‌توانند جدا از سن و جنسیت به صورت حرفه‌ای این کار را انجام داده و با کمی خلاقیت و پشتکار نام خود را سر زبان‌ها بیاندازند.

در این مقاله روش‌های مناسبی را برای کسب درآمد از بازیهای ویدیویی به شما معرفی کردیم، امیدواریم از آن‌ها استفاده کرده و در این راه به درآمد بالایی برسید.